Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych.
Poselski projekt uchwały w sprawie upamiętnienia Adama Chętnika w 140. rocznicę urodzin.
Poselski projekt uchwały w sprawie upamiętnienia 45. rocznicy Lubelskiego Lipca '80.
Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych oraz o języku regionalnym oraz niektórych innych ustaw.
Poselski projekt uchwały w sprawie uczczenia 100-lecia istnienia Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Przedstawiony przez Prezydium Sejmu wniosek w sprawie zmian w składach osobowych komisji sejmowych.
Przedstawiony przez Prezydium Sejmu wniosek w sprawie zmian w składach osobowych komisji sejmowych.
Przedstawiony przez Prezydium Sejmu projekt uchwały w sprawie powołania i wyboru składu osobowego Komisji Nadzwyczajnej do spraw działań przeciwpowodziowych i usuwania skutków powodzi z roku 2024.
W 2001 został absolwentem zespołu szkół zawodowych z dyplomem technika elektryka. W 2005 ukończył turystykę i rekreację w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Lesznie, a w 2007 uzyskał magisterium z ekonomii na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. W latach 2003–2007 pracował w Urzędzie Miejskim w Głogowie. Później do 2008 był prezesem zarządu spółki prawa handlowego, a w latach 2008–2010 zajmował stanowisko naczelnika Wydziału Gospodarki Nieruchomościami w Starostwie Powiatowym w Głogowie. W 2010 został wybrany na urząd wójta gminy Kotla. Z powodzeniem ubiegał się o reelekcję w wyborach samorządowych w 2014 i 2018. Wstąpił do Platformy Obywatelskiej. Objął funkcję jej przewodniczącego w powiecie głogowskim, a w 2021 został wiceprzewodniczącym PO w województwie dolnośląskim oraz przewodniczą…
57
5
0
Brak członkostwa w komisjach
Poseł wyraził uznanie dla rządowych działań wspierających transport publiczny i docenił zwiększenie budżetu na ten cel. Jednocześnie zwrócił uwagę na problemy z dostępnością transportu, szczególnie na obszarach wiejskich, i zadał ministrowi trzy pytania dotyczące dalszego zwiększenia funduszy, uproszczenia procedur aplikacyjnych, waloryzacji dopłat do przewozów oraz wsparcia dla samorządów borykających się z brakiem przewoźników.
Poseł z KO apeluje o stabilne finansowanie Centrów Pomocy Dzieciom, zwracając uwagę na pomijanie istniejących ośrodków w konkursach Ministerstwa Sprawiedliwości i wydłużający się czas oczekiwania na pomoc. Podkreśla potrzebę szybkiej i skutecznej pomocy dla każdego dziecka oraz wzywa do współpracy wszystkich środowisk w celu zapewnienia wsparcia na najwyższym poziomie.
2 miesiące czekania na ratunek to dla wielu dzieci zbyt długo. (Podkreślenie problemu długiego czasu oczekiwania na pomoc dla dzieci)
Konieczne jest stałe finansowanie CPD oraz lepsza współpraca z instytucjami publicznymi, w tym z sądami. (Apel o konkretne działania w celu poprawy sytuacji)
Poseł przedstawił projekt ustawy o certyfikacji wykonawców zamówień publicznych jako przełomowe rozwiązanie mające uprościć i usprawnić przetargi. Podkreślił, że certyfikacja pozwoli firmom raz potwierdzić spełnienie warunków, redukując biurokrację i przyspieszając procesy. Zaznaczył, że ustawa przyniesie korzyści zarówno przedsiębiorcom, jak i instytucjom publicznym, apelując o jej poparcie.
Staję dziś przed państwem z przekonaniem, że procedujemy nad jedną z najbardziej przełomowych zmian w polskim systemie zamówień publicznych od lat. (Poseł rozpoczyna wystąpienie, podkreślając wagę projektu)
Dziś robimy krok w kierunku większej przejrzystości, efektywności i profesjonalizacji zamówień publicznych. (Poseł wskazuje na kluczowe cele ustawy)
To nie tylko marnowanie czasu, ale i środków publicznych. (Poseł opisuje negatywne skutki obecnych procedur)
Dla przedsiębiorców, szczególnie z sektora MŚP, oznacza to równe szanse, uproszczenie i realne wsparcie w dostępie do rynku zamówień publicznych. (Poseł podkreśla korzyści dla małych i średnich firm)
Dziś pokazujemy, że prawo może być narzędziem rozwoju, a nie barierą, że państwo może być partnerem, a nie przeciwnikiem, że polskie firmy zasługują na nowoczesny, przejrzysty i przyjazny system zamówień publicznych. (Poseł kończy wystąpienie, podsumowując pozytywny wpływ ustawy)
Poseł rozpoczął od krytyki poprzedniego rządu PiS za brak wsparcia dla przedsiębiorców. Następnie podkreślił, że obecny rząd Donalda Tuska aktywnie działa na rzecz deregulacji, wprowadzając 30 projektów ustaw zmieniających 130 aktów prawnych, aby ułatwić życie przedsiębiorcom i uczynić państwo ich partnerem.
Czy państwo za rządów PiS-u, waszych rządów, wspierało przedsiębiorców? (Poseł zadaje retoryczne pytanie, krytykując poprzedni rząd)
Czy zamiast pustych haseł były realne ułatwienia? (Poseł kontynuuje retoryczne pytanie, sugerując brak konkretnych działań)
Odpowiedź jest jasna: nie. (Poseł stanowczo odpowiada na swoje pytania, negując wsparcie poprzedniego rządu)
To ten rząd, rząd pana premiera Donalda Tuska, skierował do Sejmu już 30 projektów ustaw deregulacyjnych, które zawierają zmiany w aż 130 ustawach. (Poseł podkreśla konkretne działania obecnego rządu)
państwo powinno być partnerem, a nie hamulcem dla ludzi, którzy tworzą miejsca pracy i napędzają rozwój polskiej gospodarki. (Poseł wyraża swoją wizję roli państwa w gospodarce)
Poseł sprawozdawca przedstawił projekt uchylenia ustawy o Centralnej Informacji Emerytalnej, argumentując, że była ona nieefektywna kosztowo i powielała istniejące rozwiązania. Zamiast tego, funkcjonalności informacyjne zostaną przeniesione do aplikacji mObywatel oraz systemów ZUS i mZUS, co ma przynieść 167,5 mln zł oszczędności do 2032 roku. Podkreślono, że nowe rozwiązanie zapewni kompleksową informację emerytalną w jednym miejscu, bez tworzenia zbędnych systemów.
Dziś stajemy przed koniecznością podjęcia rozsądnej decyzji legislacyjnej. (Poseł sprawozdawca wprowadza temat uchylenia ustawy)
Ustawa o Centralnej Informacji Emerytalnej mimo ambitnych założeń okazała się nieefektywna kosztowo i niewystarczająco atrakcyjna dla obywateli. (Krytyka dotychczasowej ustawy)
Przewidywane oszczędności to 167,5 mln zł do 2032 r., z czego 27,5 mln zł będą już w tym roku. (Podkreślenie kluczowej korzyści finansowej)
Wszystko w jednym miejscu, bez potrzeby tworzenia kolejnego systemu i bez zbędnych kosztów. (Opis korzyści nowego rozwiązania)
Ten projekt to przykład odpowiedzialnego zarządzania państwem. (Podsumowanie i pozytywna ocena projektu)