Polityka Prywatności Sejmofil
Obowiązuje od: 01.01.2025
Data ostatniej aktualizacji: 30.01.2025
Data ostatniej aktualizacji: 30.01.2025
1. Postanowienia ogólne
- Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazywanych przez Użytkowników w związku z korzystaniem z serwisu Sejmofil.pl (zwanego dalej „Serwisem”).
- Serwis działa zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności z:
- Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (RODO),
- Ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych,
- Ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
2. Definicje
- Administrator – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą (dalej: „House of Clouds Michał Sulawiak”) z siedzibą pod adresem Zygmunta Słomińskiego 19/149, adres e-mail: [email protected], która jest administratorem danych osobowych Użytkowników.
- Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej bądź kilku usług czy funkcjonalności opisanych w Polityce Prywatności.
- Serwis – strona internetowa dostępna pod adresem https://sejmofil.pl.
- Dane osobowe – wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej.
3. Administrator danych osobowych
- Administratorem danych osobowych jest Michał Sulawiak, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą HOUSE OF CLOUDS z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Zygmunta Słomińskiego, nr 19, lok. 145, 00-195, NIP 8513157946, REGON 367221691, wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
- Z Administratorem można się skontaktować pod adresem e-mail: [email protected] w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych i realizacją przysługujących Użytkownikom praw.
4. Zakres gromadzonych danych
- W ramach korzystania z Serwisu mogą być gromadzone następujące dane osobowe:
- adres e-mail,
- podstawowe dane publiczne kont Facebook, Google i GitHub (np. imię i nazwisko, zdjęcie profilowe),
- inne podstawowe informacje dostępne w ramach publicznego profilu dostawcy tożsamości (w zależności od ustawień prywatności Użytkownika),
- aktywność Użytkownika w Serwisie (historia logowania, odwiedzin, podejmowanych czynności, w tym dane statystyczne),
- adres IP lub identyfikatory urządzenia, pliki cookies i podobne technologie zapisywane na urządzeniu Użytkownika.
- Dane osobowe zbierane są wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji opisanych w niniejszej Polityce celów.
5. Cele i podstawy prawne przetwarzania danych
- Dane osobowe są przetwarzane w następujących celach:
- Logowanie do Serwisu – umożliwienie Użytkownikom korzystania z funkcji logowania za pośrednictwem usług zewnętrznych (Facebook, Google, GitHub). Podstawą prawną przetwarzania jest zgoda Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
- Personalizacja treści – dostosowywanie prezentowanych treści do potrzeb i preferencji Użytkownika. Podstawą prawną przetwarzania jest zgoda Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) lub prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) w zakresie, w jakim nie narusza on praw i wolności Użytkownika.
- Statystyka i analiza – analizowanie aktywności Użytkowników i sposobu korzystania z Serwisu, celem poprawy jakości oferowanych usług. Podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) lub zgoda, jeśli wymagają tego przepisy dotyczące np. plików cookies.
- Kontakt z Użytkownikiem – udzielanie odpowiedzi na zapytania kierowane poprzez adres e-mail lub inne kanały. Podstawą prawną jest zgoda Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) lub niezbędność do wykonania umowy/świadczenia usług (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
- Administrator nie przekazuje danych osobowych innym podmiotom w celach marketingowych ani nie dokonuje profilowania w rozumieniu RODO w sposób wywołujący skutki prawne lub w podobny sposób istotnie wpływający na Użytkowników.
6. Okres przechowywania danych
- Dane osobowe przechowywane są przez okres niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane, w tym:
- do momentu usunięcia konta w Serwisie przez Użytkownika,
- do czasu wycofania zgody na przetwarzanie danych (jeśli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody),
- przez okres wymagany przepisami prawa (np. w celach rachunkowych lub rozliczeniowych, jeżeli takie obowiązki się pojawią).
- Po upływie wskazanych okresów dane będą usuwane lub anonimizowane.
7. Logowanie przez Facebook, Google i GitHub
- Serwis umożliwia logowanie przy użyciu zewnętrznych usług uwierzytelniających, takich jak Facebook, Google czy GitHub.
- W momencie logowania Administrator otrzymuje od dostawcy usług uwierzytelniania podstawowe informacje o Użytkowniku, m.in.:
- adres e-mail,
- imię i nazwisko (lub nazwę profilu),
- zdjęcie profilowe (jeśli jest udostępniane),
- inne dane niezbędne do weryfikacji konta (jeżeli są dostępne zgodnie z ustawieniami prywatności Użytkownika).
- Dane te wykorzystywane są wyłącznie w celu uwierzytelnienia Użytkownika w Serwisie, zapewnienia mu dostępu do funkcjonalności, a także – w zależności od wyrażonej zgody – do personalizacji treści.
- Serwis nie przechowuje haseł do kont Użytkowników na Facebooku, Google ani GitHubie. Wykorzystywane są wyłącznie bezpieczne tokeny dostarczone przez te serwisy w procesie logowania.
8. Prawa Użytkowników
W związku z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownikom przysługują następujące prawa:
- Prawo dostępu do danych – Użytkownik ma prawo uzyskać informację, czy jego dane są przetwarzane, a jeżeli tak, to w jakim zakresie.
- Prawo sprostowania – Użytkownik ma prawo żądać niezwłocznego sprostowania nieprawidłowych danych osobowych oraz uzupełnienia niekompletnych danych.
- Prawo usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym) – Użytkownik może żądać usunięcia swoich danych osobowych, jeżeli nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane, lub jeżeli wycofał zgodę, na podstawie której były przetwarzane.
- Prawo ograniczenia przetwarzania – Użytkownik może żądać ograniczenia przetwarzania danych w określonych przypadkach (np. kwestionując prawidłowość danych).
- Prawo do przenoszenia danych – Użytkownik ma prawo otrzymać swoje dane osobowe w ustrukturyzowanym formacie oraz przenieść je do innego administratora, o ile przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub w związku z umową.
- Prawo sprzeciwu – w sytuacjach, gdy podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora, Użytkownik może wnieść sprzeciw z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją.
- Prawo do wycofania zgody – w przypadku, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie cofnąć tę zgodę, co jednak nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
- Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – jeżeli Użytkownik uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO, ma prawo złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
W celu skorzystania z powyższych praw należy skontaktować się z Administratorem (dane kontaktowe w pkt 10).
9. Udostępnianie i przekazywanie danych
- Dane osobowe Użytkowników nie są sprzedawane ani w żaden inny sposób udostępniane podmiotom trzecim, o ile obowiązek udostępnienia nie wynika z przepisów prawa lub nie jest niezbędny do świadczenia usług Serwisu (np. firma hostingowa, dostawca infrastruktury IT).
- Dane nie są przekazywane do państw trzecich (poza Europejski Obszar Gospodarczy) ani organizacjom międzynarodowym.
10. Środki bezpieczeństwa
- Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa przetwarzanych danych osobowych:
- Serwis korzysta z protokołu SSL/TLS zapewniającego szyfrowanie transmisji danych,
- stosowane są odpowiednie zabezpieczenia infrastruktury serwera i baz danych,
- dostęp do danych posiadają wyłącznie osoby upoważnione, zobowiązane do zachowania poufności.
- Dodatkowo kwestie techniczne i bezpieczeństwo danych reguluje regulamin firmy Nicetronic, dostępny pod adresem: https://nicetronic.pl/regulamin.
11. Pliki cookies i technologie śledzące
- Serwis korzysta z plików cookies i podobnych technologii w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania strony, a także do celów statystycznych i analitycznych.
- Pliki cookies mogą zawierać informacje niezbędne do prawidłowego działania Serwisu, a także umożliwiające tworzenie statystyk odwiedzin (np. liczba wejść na stronę, rodzaj urządzenia).
- Użytkownik może w każdej chwili zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące plików cookies (zablokować lub usunąć niektóre lub wszystkie cookies). Może to jednak wpłynąć na niektóre funkcjonalności Serwisu.
- Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych za pośrednictwem plików cookies jest zgoda Użytkownika wyrażona podczas pierwszej wizyty w Serwisie (w zależności od charakteru cookies) lub prawnie uzasadniony interes Administratora (jeżeli niezbędne cookies służą do prawidłowego działania strony).
12. Zmiany w Polityce Prywatności
- Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej Polityce Prywatności.
- O wszelkich istotnych zmianach Użytkownicy zostaną poinformowani poprzez stosowny komunikat w Serwisie lub w inny zwyczajowo przyjęty sposób (np. e-mail, jeżeli Użytkownik wyraził zgodę na kontakt w tym celu).
13. Kontakt z Administratorem
Wszelkie pytania, wnioski lub uwagi dotyczące niniejszej Polityki Prywatności lub przetwarzania danych osobowych prosimy kierować na adres e-mail: [email protected].