Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o szczególnych zasadach przygotowania do realizacji inwestycji w zakresie budowli przeciwpowodziowych.
Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych oraz o języku regionalnym oraz niektórych innych ustaw.
Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo energetyczne oraz niektórych innych ustaw.
Poselski projekt uchwały w sprawie upamiętnienia ofiar Obławy Augustowskiej w jej 80. rocznicę.
Poselski projekt uchwały w sprawie upamiętnienia Marii Dąbrowskiej w 60. rocznicę jej śmierci.
Urodziła się 24 lipca 1969 w Łodzi. Kształciła się w rodzinnym mieście – ukończyła III Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki, a następnie w 1993 studia matematyczne na Uniwersytecie Łódzkim. Krótko pracowała jako nauczycielka w VIII Liceum Ogólnokształcącym, później podjęła studia doktoranckie i została nauczycielką akademicką na UŁ. W 2001 na Wydziale Matematyki tej uczelni uzyskała stopień doktora nauk matematycznych w specjalności teoria prawdopodobieństwa na podstawie pracy pt. Twierdzenia graniczne w teorii prawdopodobieństwa kwantowego. Objęła następnie stanowisko adiunkta w Katedrze Teorii Prawdopodobieństwa i Statystyki. Od 1993 działała w Unii Demokratycznej, następnie od 1994 w Unii Wolności, w której kierowała jednym z łódzkich kół partii. W latach 1998–2002 zasiadała…
21
5
0
Brak członkostwa w komisjach
Sekretarz Stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej skrytykowała poprzedni rząd za spadek frekwencji na lekcjach religii i przedstawiła zmiany wprowadzone przez obecny rząd, takie jak ograniczenie liczby lekcji religii i nie wliczanie oceny z religii do średniej. Podkreśliła, że rodzice powinni mieć pełną swobodę wyboru w kwestii uczęszczania ich dzieci na religię lub etykę, a szkoła powinna być przyjazna dla każdego ucznia.
gdyby obliczać skuteczność w zwalczaniu chrześcijaństwa ilością dzieci chodzących na religię, to nikt PiS-u nie pokona. (Komentarz na temat spadku liczby uczniów uczęszczających na lekcje religii za rządów PiS)
To pokazuje, jak absurdalny jest wymiar lekcji religii w stosunku do pozostałych przedmiotów. (Krytyka liczby godzin religii w porównaniu do innych przedmiotów)
W przypadku matematyki mamy badania PISA, które pokazują, że w I klasie szkoły branżowej 66% dzieci wypada w I i II stopniu, co oznacza brak umiejętności funkcjonowania we współczesnym świecie, jeśli chodzi o wiedzę matematyczną. A w szkole branżowej lekcji religii jest więcej niż lekcji matematyki. (Porównanie liczby godzin religii i matematyki w kontekście wyników badań PISA)
wybór jest wtedy, kiedy rodzic może zdecydować o tym, że jego dziecko chodzi na religię, może zdecydować, że chodzi na etykę, może zdecydować, że chodzi i na religię, i na etykę, i może zdecydować, że nie chodzi ani na religię, ani na etykę. I taki dokładnie wybór zostawiamy rodzicom. (Wyjaśnienie idei dobrowolności wyboru zajęć z religii i etyki)
podstawowym prawem dziecka jest to, żeby każde dziecko w szkole było traktowane tak samo - i to, które chodzi na zajęcia religii lub etyki, i to, które na żadne z tych zajęć nie chodzi. (Argument za równym traktowaniem wszystkich uczniów, niezależnie od uczestnictwa w zajęciach religii lub etyki)
Sekretarz Stanu w MEN wyjaśniła, że rząd jest za rozdziałem Kościoła od państwa i potwierdziła decyzję o ograniczeniu lekcji religii do jednej godziny tygodniowo. Zaznaczyła, że to Kościół decyduje o zatrudnieniu katechetów, a rząd wprowadził zmiany w organizacji lekcji religii po konsultacjach z różnymi Kościołami. Podkreśliła, że wielu katechetów może uczyć innych przedmiotów.
Proszę państwa, nie jest tajemnicą, że jesteśmy zwolennikami rozdziału Kościoła i państwa, czyli tego, że co państwowe to państwu, co kościelne to Kościołowi. (Katarzyna Lubnauer przedstawia stanowisko rządu w sprawie relacji państwo-kościół)
Z tego powodu powiedzmy dość jasno, że to Kościół katolicki kieruje osoby do pracy w szkole i on decyduje, kto w szkole będzie pracował. (Katarzyna Lubnauer wyjaśnia, że to Kościół decyduje o zatrudnieniu katechetów)
Decyzja o tym, że będzie 1 godzina religii tygodniowo od roku szkolnego 2025/2026, została ogłoszona przez panią minister Nowacką jako jedna z pierwszych decyzji po wejściu do Ministerstwa Edukacji Narodowej - to miało miejsce już 13 grudnia 2023 r., czyli ponad rok temu. (Katarzyna Lubnauer przypomina o decyzji o ograniczeniu godzin religii)
My rozmawialiśmy z wszystkimi Kościołami. Tych spotkań w sumie było chyba siedem. (Katarzyna Lubnauer informuje o konsultacjach z Kościołami w sprawie zmian w nauczaniu religii)
Sekretarz Stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej wyraziła negatywne stanowisko wobec obywatelskiego projektu ustawy o zmianie zasad nauczania religii i etyki w szkołach. Posłanka argumentowała, że projekt narusza prawa rodziców i wolność sumienia, jest sprzeczny z wolą społeczeństwa oraz Konstytucją, a także generuje nieuzasadnione koszty. Podkreśliła, że obecne rozwiązania są zgodne z oczekiwaniami Polaków i promują szkołę inkluzywną, wolną od ideologicznych sporów.
Realizujemy wolę polskiego społeczeństwa. (podkreślenie zgodności działań rządu z oczekiwaniami społecznymi)
Nawet ci wolnościowcy, którzy mówią tyle o wolności, chcą prawo rodzica do wolności naruszyć. (zarzut hipokryzji wobec opozycji)
Wasze działania spowodowały, że polskie społeczeństwo się laicyzuje szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. (bezpośredni atak na poprzednie rządy i ich wpływ na religijność)
Polska szkoła ma być miejscem, w którym dobrze się czuje każde dziecko, wierzące i niewierzące, praktykujące i niepraktykujące. (wizja szkoły inkluzywnej)
Takie pomysły wprowadzają obywatele, którzy uważają... Właściwie to Ordo Iuris chce to wprowadzić w polskiej szkole. (bezpośrednie wskazanie na Ordo Iuris jako faktycznego autora projektu)
Sekretarz Stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej stanowczo odrzuciła zarzuty opozycji dotyczące edukacji, przedstawiając dane obalające twierdzenia o wzroście korepetycji i wskazując na spadek wakatów nauczycielskich. Podkreśliła znaczący wzrost płac nauczycieli i nakładów na oświatę za rządów obecnej koalicji, kontrastując to z polityką poprzedniego rządu. Posłanka stwierdziła, że poprzedni rząd poniósł klęskę w edukacji, którą obecna koalicja odbudowuje.
Po pierwsze, kłamstwa, kłamstwa, kłamstwa. (mówczyni stanowczo rozpoczyna wypowiedź, oskarżając opozycję)
W związku z tym to, co pan opowiada, jest zwykłą bzdurą. (mówczyni bezpośrednio kontruje argumenty opozycji)
Proszę państwa, to jest z SIO, z informacji oświatowej, nie ma możliwości przekłamania. (mówczyni stanowczo odpiera zarzut kłamstwa, powołując się na oficjalne dane)
Przypomnę, że w 2019 r. mieliśmy największy strajk nauczycieli w historii, i to była ta sytuacja, w której wy co zrobiliście? Masowo hejtowaliście nauczycieli, również przy pomocy mediów publicznych. (mówczyni przypomina historyczny strajk i oskarża poprzedni rząd o hejtowanie nauczycieli)
To wszystko pokazuje jedno - ponieśliście klęskę, jeśli chodzi o edukację i my musimy po waszej klęsce tę edukację odbudowywać. (mówczyni podsumowuje swoją wypowiedź, oskarżając poprzedni rząd o klęskę w edukacji)
Sekretarz Stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej stanowczo broniła polityki edukacyjnej obecnego rządu, podkreślając znaczenie edukacji zdrowotnej dla młodzieży i wskazując na sukcesy takie jak uruchomienie telefonu zaufania czy cyfryzacja szkół. Jednocześnie ostro skrytykowała poprzedni rząd za rzekome kłamstwa, chaos w edukacji i pauperyzację zawodu nauczyciela, zarzucając mu przedkładanie ideologii nad dobro dzieci.
Dlaczego pani kłamie? (Sekretarz Stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej Katarzyna Anna Lubnauer rozpoczyna wypowiedź ostrym pytaniem do poprzedniej mówczyni)
Wiem, że wasi posłowie mają problem z odróżnieniem owulacji od okresu, a na słowo ˝polucje˝ się czerwienią. (Posłanka atakuje opozycję w kontekście edukacji zdrowotnej)
Natomiast wy z edukacji zdrowotnej zrobiliście wroga, przez co działacie na niekorzyść tych dzieci, które z tej edukacji zdrowotnej nie skorzystają. (Posłanka oskarża opozycję o szkodzenie dzieciom poprzez sprzeciw wobec edukacji zdrowotnej)
Dla dobra dzieci jest bardzo ważne, żeby wiedziały, jak być ostrożnym w Internecie, jak nie podlegać sextingowi czy groomingowi. Dla dzieci bardzo ważne jest, żeby wiedziały, gdzie stawiać granice dotyczące ich ciała. (Posłanka podkreśla kluczowe aspekty edukacji zdrowotnej)
Polska edukacja ma się coraz lepiej i dzięki rządom koalicji 15 października będzie jeszcze lepiej. (Posłanka kończy wypowiedź optymistycznym stwierdzeniem o przyszłości polskiej edukacji)