Sejmofil
PosłowieProcesy SejmowePosiedzenia
  1. Posłowie
  2. 218

Sejmofil

Oddolna inicjaitywa na rzecz przejrzystości i dostępności danych sejmowych.

Wspomóż nas na Patronite

O nas

  • O projekcie
  • Kontakt

Dokumenty

  • Polityka Prywatności
  • Regulamin

Śledź nas

  • email
  • discord
  • youtube
  • tiktok
  • github

© Wszelkie prawa zastrzeżone 2025

•v0.9.15
Polityka Prywatności
    KO

    Katarzyna Lubnauer

    Katarzyna Lubnauer
    OkręgWarszawa (19)
    Województwomazowieckie
    Data ur.1969-07-24
    Miejsce ur.Łódź
    Wykształceniewyższe
    Zawódnauczyciel akademicki
    Analiza AI

    Ostatnie wypowiedzi

    Współatorstwo

    Druki sejmowe

    Poselski projekt uchwały w sprawie ustalenia liczby wicemarszałków Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej.

    Druk nr 2Invalid Date

    Kandydat na stanowisko Zastępcy Przewodniczącego Trybunału Stanu - Pan Jacek Dubois.

    Druk nr 34Invalid Date

    Kandydat na członka Trybunału Stanu - Pani Sabina Grabowska.

    Druk nr 42Invalid Date

    Kandydat na członka Trybunału Stanu - Pan Adam Koczyk.

    Druk nr 43Invalid Date

    Poselski projekt uchwały w sprawie upamiętnienia ofiar Obławy Augustowskiej w jej 80. rocznicę.

    Druk nr 1083Invalid Date
    Druki

    Wzmianki

    Sprawozdanie Komisji Regulaminowej, Spraw Poselskich i Immunitetowych w sprawie wniosku oskarżyciela prywatnego Łukasza Konrada Piebiaka z dnia 17 lutego 2021 r. przedłożonego przez adwokata Krzysztofa Wąsowskiego, uzupełnionego w dniu 1 kwietnia 2021 r., o wyrażenie zgody przez Sejm na pociągnięcie do odpowiedzialności karnej poseł Katarzyny Lubnauer.

    Druk nr 462Invalid Date
    O osobie

    Biografia

    Urodziła się 24 lipca 1969 w Łodzi. Kształciła się w rodzinnym mieście – ukończyła III Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki, a następnie w 1993 studia matematyczne na Uniwersytecie Łódzkim. Krótko pracowała jako nauczycielka w VIII Liceum Ogólnokształcącym, później podjęła studia doktoranckie i została nauczycielką akademicką na UŁ. W 2001 na Wydziale Matematyki tej uczelni uzyskała stopień doktora nauk matematycznych w specjalności teoria prawdopodobieństwa na podstawie pracy pt. Twierdzenia graniczne w teorii prawdopodobieństwa kwantowego. Objęła następnie stanowisko adiunkta w Katedrze Teorii Prawdopodobieństwa i Statystyki. Od 1993 działała w Unii Demokratycznej, następnie od 1994 w Unii Wolności, w której kierowała jednym z łódzkich kół partii. W latach 1998–2002 zasiadała…

    Aktywność

    Wypowiedzi

    18

    Legislacja

    Druki autorskie

    5

    Członkostwo

    Komisje

    0

    Członkostwo

    Komisje parlamentarne

    No committees

    Brak członkostwa w komisjach

    Analiza wypowiedzi

    Podsumowanie i cytaty

    Pytania w sprawach bieżących.

    Sekretarz Stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej skrytykowała poprzedni rząd za spadek frekwencji na lekcjach religii i przedstawiła zmiany wprowadzone przez obecny rząd, takie jak ograniczenie liczby lekcji religii i nie wliczanie oceny z religii do średniej. Podkreśliła, że rodzice powinni mieć pełną swobodę wyboru w kwestii uczęszczania ich dzieci na religię lub etykę, a szkoła powinna być przyjazna dla każdego ucznia.

    Cytaty:

    gdyby obliczać skuteczność w zwalczaniu chrześcijaństwa ilością dzieci chodzących na religię, to nikt PiS-u nie pokona. (Komentarz na temat spadku liczby uczniów uczęszczających na lekcje religii za rządów PiS)

    To pokazuje, jak absurdalny jest wymiar lekcji religii w stosunku do pozostałych przedmiotów. (Krytyka liczby godzin religii w porównaniu do innych przedmiotów)

    W przypadku matematyki mamy badania PISA, które pokazują, że w I klasie szkoły branżowej 66% dzieci wypada w I i II stopniu, co oznacza brak umiejętności funkcjonowania we współczesnym świecie, jeśli chodzi o wiedzę matematyczną. A w szkole branżowej lekcji religii jest więcej niż lekcji matematyki. (Porównanie liczby godzin religii i matematyki w kontekście wyników badań PISA)

    wybór jest wtedy, kiedy rodzic może zdecydować o tym, że jego dziecko chodzi na religię, może zdecydować, że chodzi na etykę, może zdecydować, że chodzi i na religię, i na etykę, i może zdecydować, że nie chodzi ani na religię, ani na etykę. I taki dokładnie wybór zostawiamy rodzicom. (Wyjaśnienie idei dobrowolności wyboru zajęć z religii i etyki)

    podstawowym prawem dziecka jest to, żeby każde dziecko w szkole było traktowane tak samo - i to, które chodzi na zajęcia religii lub etyki, i to, które na żadne z tych zajęć nie chodzi. (Argument za równym traktowaniem wszystkich uczniów, niezależnie od uczestnictwa w zajęciach religii lub etyki)

    Pytania w sprawach bieżących.

    Sekretarz Stanu w MEN wyjaśniła, że rząd jest za rozdziałem Kościoła od państwa i potwierdziła decyzję o ograniczeniu lekcji religii do jednej godziny tygodniowo. Zaznaczyła, że to Kościół decyduje o zatrudnieniu katechetów, a rząd wprowadził zmiany w organizacji lekcji religii po konsultacjach z różnymi Kościołami. Podkreśliła, że wielu katechetów może uczyć innych przedmiotów.

    Cytaty:

    Proszę państwa, nie jest tajemnicą, że jesteśmy zwolennikami rozdziału Kościoła i państwa, czyli tego, że co państwowe to państwu, co kościelne to Kościołowi. (Katarzyna Lubnauer przedstawia stanowisko rządu w sprawie relacji państwo-kościół)

    Z tego powodu powiedzmy dość jasno, że to Kościół katolicki kieruje osoby do pracy w szkole i on decyduje, kto w szkole będzie pracował. (Katarzyna Lubnauer wyjaśnia, że to Kościół decyduje o zatrudnieniu katechetów)

    Decyzja o tym, że będzie 1 godzina religii tygodniowo od roku szkolnego 2025/2026, została ogłoszona przez panią minister Nowacką jako jedna z pierwszych decyzji po wejściu do Ministerstwa Edukacji Narodowej - to miało miejsce już 13 grudnia 2023 r., czyli ponad rok temu. (Katarzyna Lubnauer przypomina o decyzji o ograniczeniu godzin religii)

    My rozmawialiśmy z wszystkimi Kościołami. Tych spotkań w sumie było chyba siedem. (Katarzyna Lubnauer informuje o konsultacjach z Kościołami w sprawie zmian w nauczaniu religii)