Brak druków
W 1986 ukończył studia na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. W 1991 ukończył aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Katowicach. W latach 1986–1990 pracował jako inspektor w Spółdzielni Mieszkaniowej w Piekarach Śląskich. Działał w samorządzie tego miasta jako radny rady miejskiej (1990–2001) oraz wiceprezydent miasta (1990–1998). W latach 1990–1997 był delegatem do sejmiku samorządowego województwa katowickiego. W latach 1993–1999 był przewodniczącym zarządu wojewódzkiego Koalicji Konserwatywnej w Katowicach, zaś w latach 1999–2001 przewodniczącym zarządu wojewódzkiego Stronnictwa Konserwatywno-Ludowego. Został też członkiem Opus Dei. Objął funkcję prezesa regionalnego instytutu, w ramach którego powstało Centrum Kreowania Liderów „Kuźnia”…
15
3
0
Brak członkostwa w komisjach
Poseł PiS skrytykował odrzucenie projektu CPK i niemiarodajne działania rządu w tej sprawie. Podkreślił swoje zaangażowanie w projekt jako były minister transportu i skrytykował ministra Laska oraz przewodniczącego Komisji Infrastruktury za utrudnianie jego realizacji.
Jest to projekt tym bardziej potrzebny z uwagi na wyjątkowo niemiarodajną, kłamliwą, pełną różnego rodzaju skandalicznych okoliczności sekwencję wydarzeń 2024 r., jeśli chodzi o realizację tego projektu, który został w sposób profesjonalny, kompetentny przygotowany do realizacji przez poprzedni rząd. (Poseł krytykuje działania rządu w sprawie CPK).
Harmonogram realizacji tego projektu został w 2024 r. zdewastowany. (Poseł oskarża rząd o zniszczenie harmonogramu CPK).
Myślę natomiast, że po dzisiejszym skandalicznym zachowaniu przewodniczącego komisji, przedstawiciela większości rządowej niedopuszczającego do jakiejkolwiek dyskusji nad tym projektem obywatelskim można powiedzieć, iż przewodniczący komisji pan poseł Mirosław Suchoń i minister Lasek to najbardziej nieoświetlone przeszkody dla rozwoju lotnictwa cywilnego w Polsce i Centralnego Portu Komunikacyjnego. (Poseł oskarża przewodniczącego komisji i ministra o bycie przeszkodami w rozwoju CPK).
Poseł PiS wyraził silne poparcie dla rządowego projektu zmian w Prawie o ruchu drogowym, podkreślając ich deregulacyjny charakter i zgodność z procesem cyfryzacji. Wymienił szereg ułatwień dotyczących rejestracji pojazdów, w tym zniesienie niektórych obowiązków dokumentacyjnych i usprawnienie wymiany danych z UE. Posłanka zaznaczyła, że zmiany te mają na celu usprawnienie usług dla obywateli i właścicieli pojazdów.
Klub Parlamentarny Prawo i Sprawiedliwość popiera przedstawione zmiany deregulacyjne. (Poseł wyraża poparcie klubu dla projektu)
Zmiany te są odpowiedzią na wymogi praktyki, jakie zaistniały w szczególności w ostatnich latach w związku z informatyzacją różnego rodzaju sfer administracji publicznej. (Poseł uzasadnia potrzebę zmian cyfryzacją)
Znosi się obowiązek przedkładania zaświadczenia o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, jeżeli jest wymagane, co będzie dotyczyć pojazdu zarejestrowanego na terytorium RP. (Poseł wymienia konkretne ułatwienie dla kierowców)
Na zasadzie wzajemności państwa będą mogły również korzystać z danych pojazdów zarejestrowanych w polskiej centralnej ewidencji pojazdów. (Poseł wskazuje na korzyści z wymiany danych z UE)
Reasumując, Klub Parlamentarny Prawo i Sprawiedliwość tę inicjatywę poprze, udzieli jej poparcia. (Poseł ponownie podkreśla poparcie klubu, mimo dzwonka)
Poseł PiS zaapelował o poparcie prezydenckiego projektu ustawy o CPK, argumentując, że jest to kluczowa inwestycja dla przyszłości transportu w Polsce, integrująca różne gałęzie infrastruktury. Ostrzegł przed powrotem do 'minimalistycznego' projektu Okęcie 2 i zaprosił prezydenta do obserwowania głosowania.
Jutrzejsze rozstrzygnięcie w głosowaniu sprawy prezydenckiego projektu ustawy dotyczącego budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego w kształcie docelowym integrującym kolej, infrastrukturę drogową oraz infrastrukturę lotniczą i zapewniającym Polsce co najmniej europejską ofertę połączeń lotniczych oraz międzykontynentalnych jest rozstrzygnięciem dotyczącym właśnie przyszłości. (mówca podkreśla wagę jutrzejszego głosowania)
Głosowanie przeciwko temu projektowi prezydenckiemu jest głosowaniem za powtórką i realizacją projektu Okęcie 2, który jest projektem minimalistycznym, nie mówiąc o kontekście kolizji wydatków na rozbudowę Okęcia do 2029 r. i projektowanego oddania CPK w 2032 r. (mówca ostrzega przed konsekwencjami głosowania przeciwko projektowi CPK)
Zachęcam pana prezydenta do przynajmniej krótkiego uczestnictwa w trakcie jutrzejszych głosowań po to, żeby pan prezydent był świadkiem decyzji Sejmu, która będzie miała wpływ na przyszłość transportu w Polsce. (mówca zaprasza prezydenta do obserwowania głosowania)