Kandydat na członka Trybunału Stanu - Pan Maciej Gustaw Zaborowski.
Kandydat na członka Trybunału Stanu - Pan Piotr Sak.
Kandydat na członka Trybunału Stanu - Pan Adrian Salus.
Kandydat na członka Trybunału Stanu - Pan Jan Majchrowski.
Kandydat na stanowisko Zastępcy Przewodniczącego Trybunału Stanu - Pan Piotr Łukasz Juliusz Andrzejewski.
Brak druków
Syn Jana i Władysławy. Brat Mariana, piłkarza i trenera piłki nożnej. W 1983 ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. W latach 80. działał w opozycji, kierował komitetem Niezależnego Zrzeszenia Studentów na macierzystej uczelni, zasiadał w Komisji Krajowej NZS. W latach 1984–1989 pracował jako nauczyciel w zasadniczej szkole górniczej. W latach 1989–1991 odbywał aplikację w Okręgowej Radzie Adwokackiej. W latach 1991–1994 kierował delegaturą Urzędu Ochrony Państwa w Katowicach. Od 1995 praktykował jako adwokat w zespole adwokackim. W latach 1991–1998 był wiceprzewodniczącym sejmiku samorządowego województwa katowickiego, a w latach 1998–2001 wiceprzewodniczącym sejmiku śląskiego. Od 1996 do 1997 był członkiem Ruchu Odbudowy Polski. W…
17
5
0
Brak członkostwa w komisjach
Poseł PiS przedstawił dramatyczną sytuację polskiego hutnictwa, wskazując na brak konkurencyjności, obciążenia ekologiczne i brak zamówień. Podkreślił znaczenie branży dla przemysłu obronnego i budowlanego, apelując o pilne wsparcie państwa i dotrzymanie obietnic złożonych hutom.
Sytuacja polskiego hutnictwa staje się coraz bardziej dramatyczna.
Duszą nas normy ekologiczne, te normy zapisane w różnego rodzaju ETS-ach.
Czy nasz przemysł obronny, czy nasze fabryki mogą rozwijać się, nie mając jakiegokolwiek zaplecza surowcowego, jakiegokolwiek zaplecza w firmach, które produkują np. stal wysokiej jakości?
Czy musimy tę stal sprowadzać po wysokich cenach z Danii? Przecież jest to państwo o wiele mniejsze niż Polska czy Szwecja.
To, co zostało obiecane w niektórych hutach, np. w Hucie Pokój, w Hucie Łabędy, w całej grupie Węglokoks - te rzeczy (Dzwonek) muszą zostać dotrzymane i tutaj państwo, Skarb Państwa musi branży hutniczej przyjść z pomocą.
Poseł PiS wyraził zaniepokojenie dramatyczną sytuacją hut w grupie Węglokoks, pytając o rządowe zobowiązania inwestycyjne i przyszłość miejsc pracy. Skrytykował brak spotkania przedstawicieli rządu ze związkowcami, mimo zaproszeń i bliskości Ministerstwa Przemysłu, pytając, czy rząd zamierza podjąć dialog z hutnikami.
Huty, zakłady hutnicze, które są w polskiej grupie Węglokoks, znalazły się w dramatycznej sytuacji. (Poseł opisuje trudną sytuację zakładów hutniczych)
Ludzie chcą wiedzieć, co się z nimi stanie, czy będą mieli pracę. (Poseł podkreśla niepewność pracowników)
Czy państwo z tego zaproszenia skorzystacie i poinformujecie hutników o tym, co się dzieje? (Poseł pyta o gotowość rządu do dialogu ze związkowcami)
Czy będziemy musieli o tym dyskutować z trybuny sejmowej? (Poseł stawia retoryczne pytanie o konieczność dalszego poruszania tematu w Sejmie z powodu braku działań rządu)
Poseł PiS zapytał o metody walki z zorganizowaną przestępczością zagranicznych grup, wyrażając obawę o ich możliwości. Skrytykował rzekomą politykę przecieków z policji i prokuratury, która jego zdaniem pomaga przestępcom, pytając o jej kontynuację i zakończenie. Jego wypowiedź została przerwana przez wicemarszałka.
w jaki sposób chcecie zwalczać zorganizowaną przestępczość tych zagranicznych grup? (Poseł pyta o metody walki z przestępczością zagraniczną)
Czy będzie kontynuowana ta polityka przecieków z Policji, z prokuratury, która umożliwia przestępcom prowadzenie ich działalność? (Poseł stawia ostre pytanie o rzekome przecieki)
Kiedy skończy się... (Wypowiedź posła zostaje przerwana przez wicemarszałka)
undefined
Poseł podkreślił konieczność kształcenia młodzieży w duchu patriotyzmu i zapytał, czy nowe podręczniki uwzględnią prawdę historyczną o rzezi wołyńskiej. Zaznaczył, że znajomość historii jest kluczowa dla przyszłych, korzystnych dla Polski wyborów.
Polska szkoła musi kształcić młodzież w duchu patriotycznym, w duchu polskiego patriotyzmu. (mówca podkreśla konieczność edukacji patriotycznej)
Jesteśmy w przededniu kolejnej rocznicy rzezi wołyńskiej, ludobójstwa dokonanego przez ukraińskich nacjonalistów na ludności polskiej, zresztą nie tylko na Polakach, na ludności zamieszkującej Małopolskę Wschodnią. (mówca przypomina o zbliżającej się rocznicy i charakterze wydarzeń wołyńskich)
Czy te elementy, ta prawda historyczna, są ujęte w nowych podręcznikach? (mówca zadaje kluczowe pytanie dotyczące treści nowych podręczników)
Polska młodzież musi dobrze znać polską historię, bo dzięki znajomości historii będzie mogła w przyszłości dokonywać dobrych wyborów, korzystnych dla rozwoju państwa polskiego. (mówca uzasadnia znaczenie znajomości historii dla przyszłości państwa)