Kandydat na członka Trybunału Stanu - Pan Adam Koczyk.
Kandydat na członka Trybunału Stanu - Pan Marek Mikołajczyk.
Kandydat na członka Trybunału Stanu - Pan Przemysław Rosati.
Kandydat na członka Trybunału Stanu - Pan Piotr Benedykt Zientarski.
Kandydat na stanowisko Zastępcy Przewodniczącego Trybunału Stanu - Pan Jacek Dubois.
Przedstawiony przez Prezydium Sejmu wniosek w sprawie zmian w składach osobowych komisji sejmowych.
Przedstawiony przez Prezydium Sejmu projekt uchwały w sprawie powołania i wyboru składu osobowego Komisji Nadzwyczajnej do spraw działań przeciwpowodziowych i usuwania skutków powodzi z roku 2024.
Jest córką Stanisława i Anny. Z wykształcenia ekonomistka, w 1974 ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną we Wrocławiu. Ukończyła również studia podyplomowe z europejskiego prawa bankowego w Polskiej Akademii Nauk (2000) oraz z wykorzystania funduszy z UE w Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Na początku lat 90. była wiceprezydentem, a w latach 1994–1998 sprawowała funkcję prezydenta Jeleniej Góry. W bezpośrednich wyborach w 2002 bezskutecznie ubiegała się o ten urząd, zdobywając jednakże mandat radnej. W wyborach w 2006 uzyskała reelekcję z ramienia KWW „Jelenia Góra – Nasz Dom”. W trakcie kadencji wstąpiła do Platformy Obywatelskiej, weszła w skład władz regionalnych tej partii. W 2010 z listy PO ponownie uzyskała mandat radnej, po czym objęła stanowisko wiceprezydenta miasta. W 2007 stanęł…
110
5
0
Brak członkostwa w komisjach
Posłanka z KO skrytykowała poprzedni rząd za doprowadzenie do procedury nadmiernego deficytu przez UE, wskazując na złą sytuację finansową państwa i spadek realnych dochodów Polaków. Zaprzeczyła oskarżeniom wobec minister zdrowia.
Dobrze byłoby, żeby pan poseł Kowalski został jeszcze i posłuchał, bo to wystąpienie, które przed chwilą miało miejsce, to absolutny stek kłamstw i manipulacji. (Na początku wypowiedzi, ostro oceniając poprzednika)
Nie zakrzyczy pan prawdy, że to wy doprowadziliście do wprowadzenia przez Unię Europejską procedury nadmiernego deficytu, i to nie polega na tym, że Polska się zgodziła. (Krytykując działania poprzedniego rządu)
Programy socjalne stawały się coraz bardziej iluzoryczne, bo nie poprawiały sytuacji materialnej Polaków. (Oceniając efektywność programów socjalnych)
Wy za to odpowiadacie i proszę dzisiaj nie krzyczeć i nie opowiadać takich bzdur, że pani minister zdrowia ukradła 4 czy 5 mld zł. To jest skandal, panie pośle. (Reagując na oskarżenia wobec minister zdrowia)
Posłanka skrytykowała art. 283 projektu ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia, wskazując na jego szkodliwość, szczególnie w kontekście uprawnień dyrektorów urzędów pracy. Posłanka podkreśliła, że projekt daje dyrektorom uprawnienia do przyznawania dodatków motywacyjnych, ale jednocześnie je ogranicza, wskazując, że dodatki te mogą być przyznane tylko 'niektórym' pracownikom. Zdaniem posłanki zapis ten jest niepotrzebny, bo ma charakter fakultatywny. Posłanka poparła wnioski powiatowych urzędów pracy w tej sprawie, argumentując, że wysokość dodatku do 1 tys. zł nie uzasadnia takich ograniczeń.
Pragnę dołączyć do wszystkich posłów, którzy wskazywali na wątpliwy zapis art. 283 projektu ustawy, szkodliwy także zdaniem powiatowych urzędów pracy.
Mianowicie projekt ten dający upoważnienie dyrektorom wojewódzkich urzędów pracy i dyrektorom powiatowych urzędów pracy jednocześnie ogranicza zakres tych kompetencji, bowiem dyrektorzy ci mogą tylko i wyłącznie przyznać dodatek motywacyjny niektórym pracownikom powiatowych urzędów pracy i ochotniczych hufców pracy.
Posłanka skrytykowała poprzedni rząd za wykorzystywanie OSP do celów politycznych i nieefektywne przydzielanie środków na sprzęt. Zaapelowała o wprowadzenie obiektywnych i transparentnych zasad podziału środków i zapytała o postęp prac nad nowymi regulacjami.
Polityka sprawiała, że przydzielanie środków na zakup samochodów pożarniczych było w wielu miejscach nieefektywne, nieadekwatne do potrzeb i zwyczajnie niesprawiedliwe. (Krytyka poprzedniego rządu za nieefektywny podział środków dla OSP)
Znam przykłady, że ochotnicze straże pożarne posiadały 30-letnie, często niesprawne samochody, mimo że działały w terenie wymagającym częstych interwencji, np. pobliżu autostrady A4, a także licznych zakładów przemysłowych. (Opis nieprawidłowości w przydzielaniu sprzętu dla OSP)
Stąd potrzeba wprowadzenia obiektywnej analizy potrzeb na podstawie transparentnych kryteriów oraz przejrzystego procesu decyzyjnego. (Postulat wprowadzenia przejrzystych zasad przydzielania środków dla OSP)
Posłanka wyraziła zadowolenie z nowych kryteriów przydziału środków na wozy strażackie, zapytała o system składania wniosków i pochwaliła uwzględnienie zamożności gmin.
Bardzo dziękuję i bardzo się cieszę, że zostały opracowane tak istotne, tak ważne i trafne kryteria, które spowodują bardzo wysoki poziom obiektywizmu w przydzielaniu środków, samochodów pożarniczych. (Pochwała za opracowanie kryteriów przydzielania środków na samochody pożarnicze)
Sądzę, że to będzie zwrot w sytuacjach, w których występują zaniedbania. (Stwierdzenie o pozytywnym wpływie nowych kryteriów na zaniedbania)
Cieszę się, że jednym ze wskaźników branych pod uwagę będzie stopień zamożności gminy. (Wyrażenie zadowolenia z uwzględnienia zamożności gminy jako wskaźnika)
Posłanka zapytała projektodawców, czy projekt ustawy o zmianie Kodeksu postępowania cywilnego skutecznie zmniejszy skalę hejtu w internecie i czy nie obciąży nadmiernie sądów. Zapytała również, czy projekt będzie dotyczył samorządów.
Skala naruszania dóbr osobistych w sferze cyfrowej, a także szeroko rozumianego hejtu rośnie lawinowo. (Stwierdzenie problemu rosnącego hejtu w internecie)
Czy spowoduje on tylko znaczący wzrost obciążeń dla sądów? (Pytanie o potencjalne negatywne konsekwencje projektu ustawy)