Sejmofil
PosłowieProcesy SejmowePosiedzenia
  1. Procesy legislacyjne
  2. 1283

Sejmofil

Oddolna inicjaitywa na rzecz przejrzystości i dostępności danych sejmowych.

Wspomóż nas na Patronite

O nas

  • O projekcie
  • Kontakt

Dokumenty

  • Polityka Prywatności
  • Regulamin

Śledź nas

  • email
  • discord
  • youtube
  • tiktok
  • github

© Wszelkie prawa zastrzeżone 2025

•v0.9.15
Polityka Prywatności

    projekt uchwały

    Komisyjny projekt uchwały w sprawie zmiany Regulaminu Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej

    projekt dotyczy poszerzenia uprawnień Komisji do Spraw Służb Specjalnych oraz dokonania naprawy usterki legislacyjnej w zakresie działalności Komisji Edukacji i Nauki

    Przebieg procesu legislacyjnego
    Projekt wpłynął do Sejmu
    20 maj 2025
    Skierowano do I czytania w komisjach
    21 maj 2025
    I czytanie w komisjach
    3 cze 2025
    Praca w komisjach po I czytaniu(1290)
    3 cze 2025
    II czytanie na posiedzeniu Sejmu
    24 cze 2025
    III czytanie na posiedzeniu Sejmu
    25 cze 2025

    Komisyjny projekt uchwały w sprawie zmiany Regulaminu Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej.

    20.05.2025

    Projekt uchwały proponuje zmianę Regulaminu Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej, koncentrując się na dwóch kluczowych obszarach. Po pierwsze, zakłada poszerzenie uprawnień Komisji do Spraw Służb Specjalnych, umożliwiając jej aktywne wyjaśnianie stwierdzonych nieprawidłowości, a nie tylko zapoznawanie się z informacjami, co ma na celu zwiększenie skuteczności kontroli parlamentarnej. Po drugie, dokonuje naprawy usterki legislacyjnej w zakresie działalności Komisji Edukacji i Nauki, zastępując przestarzałe określenia „jednostek badawczo-rozwojowych” aktualnymi „instytutami badawczymi”. Uchwała ma wejść w życie z dniem podjęcia.

    1283.pdf1283-uchwała i uzasadnienie.docx
    Podobne
    1290Druk dot. zmiany Regulaminu Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej.
    1530Druk dot. zmiany Regulaminu Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej.
    1050Druk dot. zmiany Regulaminu Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej.