projekt dotyczy dostosowania regulacji prawnych zawartych w wybranych ustawach do projektu ustawy budżetowej na rok 2024
Projekt ustawy dotyczy szczególnych rozwiązań służących realizacji ustawy budżetowej na rok 2024. Zawiera on m.in. regulacje dotyczące wynagrodzeń osób kierujących spółkami, średniego wynagrodzenia nauczycieli (wzrost o 2,308%), oraz przekazywania skarbowych papierów wartościowych różnym podmiotom, takim jak Fundusz Reprywatyzacji, PKP Polskie Linie Kolejowe, minister właściwy do spraw informatyzacji, minister właściwy do spraw gospodarki złożami kopalin i Narodowy Fundusz Zdrowia. Projekt przewiduje również dodatkowe środki dla jednostek samorządu terytorialnego, głównie na podwyżki dla nauczycieli. Wprowadzone zmiany nie powinny negatywnie wpłynąć na rynek pracy ani konkurencyjność gospodarki.
Krajowa Reprezentacja Doktorantów przekazuje opinię w sprawie projektu ustawy o szczególnych rozwiązaniach służących realizacji ustawy budżetowej na rok 2024. Reprezentacja nie zgłasza żadnych uwag do przedstawionego projektu. Opinia jest neutralna i nie zawiera żadnych rekomendacji.
Opinia dotyczy rządowego projektu ustawy o szczególnych rozwiązaniach służących realizacji ustawy budżetowej na rok 2024. Projekt zawiera przepisy dostosowujące regulacje prawne do budżetu, m.in. dotyczące wynagrodzeń nauczycieli, urzędników państwowych oraz finansowania różnych sektorów gospodarki. Kluczowe zmiany obejmują m.in. podwyżki dla nauczycieli, zamrożenie pensji urzędników państwowych oraz mechanizmy mające na celu szybkie i efektywne przeciwdziałanie skutkom klęsk żywiołowych i kryzysów.
Konferencja Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP) nie zgłasza uwag prawnych do rządowego projektu ustawy o szczególnych rozwiązaniach służących realizacji ustawy budżetowej na rok 2024. Brak uwag oznacza, że projekt nie budzi zastrzeżeń ze strony KRASP. Decyzja ta jest neutralna pod względem stanowiska wobec proponowanych rozwiązań.
Rządowy projekt ustawy o szczególnych rozwiązaniach służących realizacji ustawy budżetowej na rok 2024 nie podlega opiniowaniu Sądu Najwyższego. Sąd Najwyższy może opiniować jedynie projekty aktów normatywnych, na podstawie których orzekają i funkcjonują sądy, lub projekty mające wpływ na sprawy należące do jego właściwości. Opinia ta jest uzasadniona art. 1 pkt 4 ustawy o Sądzie Najwyższym.
Narodowy Bank Polski nie zgłasza żadnych uwag do rządowego projektu ustawy o szczególnych rozwiązaniach służących realizacji ustawy budżetowej na rok 2024. Brak uwag oznacza akceptację projektu w obecnej formie. Dokument ten nie zawiera żadnych zastrzeżeń ani propozycji zmian.