Sejmofil
PosłowieProcesy SejmowePosiedzenia
  1. Procesy legislacyjne
  2. 1427

Sejmofil

Oddolna inicjaitywa na rzecz przejrzystości i dostępności danych sejmowych.

Wspomóż nas na Patronite

O nas

  • O projekcie
  • Kontakt

Dokumenty

  • Polityka Prywatności
  • Regulamin

Śledź nas

  • email
  • discord
  • youtube
  • tiktok
  • github

© Wszelkie prawa zastrzeżone 2025

•v0.9.15
Polityka Prywatności

    projekt ustawy

    Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych

    projekt dotyczy wprowadzenia ułatwień dla testowania pojazdów, które wykorzystują automatyczne funkcje kierowania i kontroli; wprowadzenia jasnych zasad uzyskiwania zezwoleń na prowadzenie prac badawczych z uwzględnieniem m.in. poziomu automatyzacji pojazdu, liczby pojazdów oraz obszaru prac badawczych; wprowadzenia zmian w rejestracji profesjonalnej, czyli szczególnego rodzaju rejestracji, która pozwala firmom zajmującym się produkcją, testowaniem, sprzedażą lub naprawą pojazdów na czasowe dopuszczenie ich do ruchu drogowego bez konieczności standardowej rejestracji każdego z nich. Nowe przepisy realizują działania deregulacyjne rządu.

    Przebieg procesu legislacyjnego
    Projekt wpłynął do Sejmu
    25 cze 2025
    Skierowano do I czytania na posiedzeniu Sejmu
    7 lip 2025
    I czytanie na posiedzeniu Sejmu
    22 lip 2025

    Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych.

    25.06.2025

    Projekt ustawy ma na celu zmianę ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, wprowadzając regulacje dotyczące pojazdów zautomatyzowanych i w pełni zautomatyzowanych. Ustanawia ramy prawne dla prowadzenia prac badawczych nad tymi pojazdami na drogach publicznych, wymagając zezwoleń dla pojazdów o poziomie automatyzacji wyższym niż poziom 3. Kluczową zmianą jest utworzenie funkcji Krajowego Koordynatora Prac Badawczych, którego zadaniem będzie wydawanie, monitorowanie i ewidencjonowanie zezwoleń, a także nadzór nad badaniami. Zadania te będzie realizował Dyrektor Instytutu Transportu Samochodowego.

    1427.pdf1427-ustawa.docx1427-załącznik do ustawy.docx1427-uzasadnienie.docx
    Podobne
    553Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych oraz ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej.
    1437Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym.
    752Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym.