projekt dotyczy wprowadzenia podstawy prawnej jednoznacznie umożliwiającej bankom udzielanie informacji objętych tajemnicą bankową, w toku postępowania upadłościowego i restrukturyzacyjnego, syndykowi oraz nadzorcy sądowemu albo zarządcy w celu wykonywania czynności w postępowaniu upadłościowym bądź restrukturyzacyjnym. Nowe przepisy realizują działania deregulacyjne rządu.
Projekt ustawy ma na celu wprowadzenie jednoznacznej podstawy prawnej dla banków i spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych do udzielania informacji objętych tajemnicą bankową lub tajemnicą zawodową. Ma to umożliwić , oraz dostęp do danych niezbędnych w . Obecny utrudnia prowadzenie tych postępowań, powodując i obniżając efektywność ustalania , co negatywnie wpływa na . Proponowane zmiany mają i , chroniąc , z uwzględnieniem przepisów przejściowych dla trwających postępowań.
Sąd Najwyższy, działając w ramach swoich kompetencji określonych w ustawie o Sądzie Najwyższym (art. 1 pkt 4), nie zgłosił uwag do rządowego projektu ustawy o zmianie Prawa bankowego oraz niektórych innych ustaw. Stanowisko to oznacza, że projekt ustawy nie wpływa na sprawy należące do właściwości Sądu Najwyższego ani na funkcjonowanie sądów, w związku z czym nie ma potrzeby interwencji.
Krajowy Związek Banków Spółdzielczych (KZBS) przedstawia uwagi do rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy — Prawo bankowe oraz niektórych innych ustaw (Druk nr 1306). KZBS popiera propozycję umożliwienia bankom udzielania informacji objętych tajemnicą bankową na wniosek organu, jednocześnie sugerując rozszerzenie katalogu uprawnionych podmiotów. Jednakże, KZBS krytykuje projektowany art. 4, który nakłada na banki nadmiarowy obowiązek każdorazowego zawiadamiania nadzorcy sądowego o rachunkach dłużnika, proponując, aby informacje te były przekazywane wyłącznie na żądanie organu oraz doprecyzowanie ich zakresu, wskazując na różnice między postępowaniem upadłościowym a restrukturyzacyjnym.