projekt dotyczy uregulowania zmian, przepisów przejściowych oraz dostosowujących wprowadzających ustawę - Prawo komunikacji elektronicznej; projekt realizuje kamień milowy C3L Nowy akt prawny służący likwidacji barier we wdrażaniu sieci 5G w ramach reformy C1.2 Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
Projekt ustawy wprowadza Prawo komunikacji elektronicznej, wdrażając przepisy Unii Europejskiej. Ustawa wchodzi w życie po 3 miesiącach od ogłoszenia, z wyjątkami określonymi w poszczególnych artykułach. Wprowadza zmiany w wielu istniejących ustawach, m.in. Kodeksie postępowania cywilnego, Kodeksie pracy oraz ustawie o drogach publicznych, dostosowując je do nowych regulacji. Ustawa uchyla również dotychczasowe Prawo telekomunikacyjne.
Sąd Najwyższy przekazał informację, że nie ma uwag do rządowego projektu ustawy o prawie komunikacji elektronicznej (druk nr 424). Opinia ta jest odpowiedzią na wcześniejsze pismo z Sejmu. Brak zgłoszonych zastrzeżeń wskazuje na pozytywne przyjęcie projektu przez Sąd Najwyższy.
Krajowa Rada Sądownictwa negatywnie ocenia art. 22 ustawy ze względu na brak kontroli sądowej i nieostre przesłanki dostępu do danych, co narusza art. 2 Konstytucji RP. W pozostałym zakresie projekt został oceniony pozytywnie.
Narodowy Bank Polski nie zgłasza żadnych uwag do rządowych projektów ustaw: Prawo komunikacji elektronicznej (druk nr 423) oraz Przepisy wprowadzające ustawę — Prawo komunikacji elektronicznej (druk nr 424). Brak jest dodatkowych informacji odnośnie uzasadnienia tej decyzji.
Krajowa Rada Komornicza nie zgłasza żadnych uwag do projektu ustawy wprowadzającej Prawo komunikacji elektronicznej (druk nr 424). Samorząd komorniczy nie widzi potrzeby wprowadzania zmian w projektowanych rozwiązaniach prawnych. Opinia jest neutralna, bez wyraźnego poparcia ani sprzeciwu.
Opinia wyraża zaniepokojenie projektami ustaw dotyczącymi prawa komunikacji elektronicznej, wskazując na niezrozumienie przez Ministerstwo Cyfryzacji wpływu tych przepisów na branżę motoryzacyjną. PZPM proponuje zmiany legislacyjne, aby uniknąć sprzeczności z przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa ruchu drogowego i zapewnić zgodność z dyrektywą UE.