Sejmofil
PosłowieProcesy SejmowePosiedzenia
  1. Procesy legislacyjne
  2. 751

Sejmofil

Oddolna inicjaitywa na rzecz przejrzystości i dostępności danych sejmowych.

Wspomóż nas na Patronite

O nas

  • O projekcie
  • Kontakt

Dokumenty

  • Polityka Prywatności
  • Regulamin

Śledź nas

  • email
  • discord
  • youtube
  • tiktok
  • github

© Wszelkie prawa zastrzeżone 2025

•v0.9.15
Polityka Prywatności

    projekt ustawy

    Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz niektórych innych ustaw

    projekt dotyczy wprowadzenia mechanizmów, które będą wspierać działania, zmniejszające ilość szkodliwych emisji pochodzących z transportu drogowego ze względu na potrzebę poprawy jakości powietrza w największych polskich miastach, a także działań związanych z rozwojem zeroemisyjnego transportu zbiorowego oraz wprowadzenia obowiązku tworzenia stref czystego transportu

    Przebieg procesu legislacyjnego
    Projekt wpłynął do Sejmu
    23 paź 2024
    Skierowano do I czytania w komisjach
    29 paź 2024
    I czytanie w komisjach
    8 lis 2024
    Praca w komisjach po I czytaniu(799)
    8 lis 2024
    II czytanie na posiedzeniu Sejmu
    poprawki
    20 lis 2024
    Praca w komisjach po II czytaniu(799-A)
    21 lis 2024
    III czytanie na posiedzeniu Sejmu
    wniosek o odrzucenie, poprawki
    21 lis 2024
    Stanowisko Senatu
    4 gru 2024
    Ustawę przekazano Prezydentowi do podpisu
    5 gru 2024
    Publikacja w Dzienniku Ustaw(Ustawa DU/2024/1853)
    Ustawa z dnia 21 listopada 2024 r. o zmianie ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz niektórych innych ustaw
    31 gru 2024

    Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz niektórych innych ustaw.

    23.10.2024

    Projekt ustawy wprowadza zmiany w przepisach dotyczących elektromobilności i paliw alternatywnych, mające na celu poprawę jakości powietrza w Polsce. Kluczowe zmiany obejmują zwiększenie udziału pojazdów elektrycznych we flotach urzędów oraz autobusów zeroemisyjnych w komunikacji miejskiej w miastach powyżej 50 000 i 100 000 mieszkańców. Wprowadzenie stref czystego transportu w miastach z przekroczeniem norm dwutlenku azotu jest również planowane. Zmiany te mają przyczynić się do realizacji zobowiązań Polski wynikających z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) oraz dyrektywy 2008/50/WE.

    751.pdf751-ustawa.docx751-uzasadnienie.docx
    Podobne
    799Sprawozdanie Komisji Infrastruktury oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki Regionalnej o rządowym projekcie ustawy o zmianie ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz niektórych innych ustaw.
    752Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym.
    744Rządowy projekt ustawy o zmianie ustawy o odnawialnych źródłach energii oraz niektórych innych ustaw.