projekt dotyczy dostosowania polskiego prawa do unijnych przepisów, które dotyczą bezzałogowych statków powietrznych (BSP), czyli dronów oraz ich systemów oraz zwiększenia poziomu bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym w celu zapewnienia stosowania przepisów rozporządzenia bazowego PE i Rady (UE) 2019/1139, rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) 2019/945 i rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2019/947
Projekt ustawy ma na celu harmonizację polskiego prawa lotniczego z prawem Unii Europejskiej. Wprowadza on zmiany do ustawy Prawo lotnicze oraz innych aktów prawnych, regulując kwestie dotyczące bezzałogowych statków powietrznych (BSP), lotnictwa państwowego oraz służb porządku publicznego. Ustawa określa również nadór nad BSP i wprowadza mechanizm koordynacji między Prezesem Urzędu Lotnictwa Cywilnego a Polską Agencją Żeglugi Powietrznej. Projekt został uznany za zgodny z prawem Unii Europejskiej.
Polska Izba Ubezpieczeń przedstawia swoje stanowisko odnośnie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy – Prawo lotnicze. Izba proponuje modyfikacje dotyczące kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej oraz rozszerzenie zakresu delegacji ustawowej w kwestii szczegółowego zakresu ubezpieczenia obowiązkowego. Kluczowe jest zapewnienie właściwej kontroli i konsultacji z sektorem ubezpieczeniowym.
Opinia wyraża negatywne stanowisko wobec projektu ustawy, wskazując na nieprecyzyjne sformułowania dotyczące przetwarzania danych osobowych. Zdaniem autora, proponowane rozwiązania naruszają zasady zgodności z prawem, rzetelności i przejrzystości, a także zasady ograniczenia celu i minimalizacji danych.