Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi.
Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników.
Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy - Kodeks wykroczeń.
Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o Trybunale Stanu.
Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne oraz niektórych innych ustaw.
W Ostrowcu Świętokrzyskim ukończył Szkołę Podstawową nr 1 (1975) oraz Liceum Ogólnokształcące nr III im. Władysława Broniewskiego (1979). W 1984 został absolwentem historii na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Jego praca magisterska, poświęcona pułkowi szwoleżerów gwardii cesarza Napoleona, została wyróżniona przez Polskie Towarzystwo Historyczne. Od 1984 roku pracował jako nauczyciel historii oraz wiedzy o społeczeństwie w Szkole Podstawowej nr 2 w Ostrowcu Świętokrzyskim, od 1990 był wicedyrektorem tej placówki. W latach 1991–1999 pełnił funkcję dyrektora Szkoły Podstawowej nr 1 w Ostrowcu Świętokrzyskim, a w 1999 objął stanowisko zastępcy naczelnika wydziału edukacji i spraw społecznych w urzędzie miasta w Ostrowcu Świętokrzyskim. Jednocześnie działał w samorządzie te…
26
5
0
Brak członkostwa w komisjach
Poseł wygłosił oświadczenie dotyczące polskiej prezydencji w UE, skupiając się na problemach handlu z Ukrainą i potencjalnych negatywnych skutkach umowy Mercosur dla polskiego rolnictwa.
Gdzie będzie pan szukał sojuszników, żeby zabezpieczyć interesy polskiego rolnictwa w tym kontekście? (Poseł pyta ministra o zapewnienie wsparcia dla polskiego rolnictwa w kontekście handlu z Ukrainą)
Przecież to będzie klęska dla polskiego rolnictwa. (Poseł wyraża swój stanowczy sprzeciw wobec umowy Mercosur, uważając ją za szkodliwą dla polskiego rolnictwa)
Poseł z PiS wyraził potrzebę pamięci o zbrodniach ukraińskich nacjonalistów i sprzeciw wobec gloryfikacji Bandery, pytając KO i Polska 2050 o poparcie dla ustawy penalizującej takie zachowania i obawiając się ataków na IPN.
Te tysiące ofiar wołają nie o zemstę, lecz o pamięć, ale także wołają o prawdę, którą jesteśmy wszyscy im winni. (Podkreślenie wagi pamięci o ofiarach zbrodni wołyńskiej).
My stoimy w prawdzie. (Deklaracja posła dotycząca prezentowania prawdziwego obrazu historii).
kiedy popatrzycie państwo w media społecznościowe, to zobaczycie młodych Ukraińców, którzy w polskich szkołach w czasie przerw wyśpiewują hymny pochwalne na rzecz Bandery. Temu musimy się przeciwstawić. (Opis sytuacji w polskich szkołach jako argument za potrzebą zmian w prawie).
Czy Koalicja Obywatelska i Polska 2050 poprą tę ustawę i czy nie wykorzystają procedowania nad nią do kolejnych ataków na IPN, co czynią konsekwentnie? (Pytanie retoryczne skierowane do opozycji, wyrażające obawę o ich intencje).
Poseł wygłosił mowę na temat uchwały upamiętniającej bohaterów Rewolucji 1905 roku. Podkreślił znaczenie Republiki Ostrowieckiej i strajków szkolnych w kontekście walki o niepodległość. Zauważył błąd w nazwie Ligi Narodowej w uchwale. Ostatecznie, mimo pewnych wątpliwości, zapowiedział poparcie dla uchwały, apelując o podkreślenie polskiego patriotyzmu rewolucjonistów.
W moim Ostrowcu Świętokrzyskim robotnicy, ale nie tylko, opanowali na 2 tygodnie to miasto i utworzyli Republikę Ostrowiecką, na której czele stał Ignacy Boerner, bardzo bliski współpracownik Józefa Piłsudskiego.
Trzeba byłoby dobitnie powiedzieć o strajku szkolnym, o tym strajku, który rozpoczął się w Warszawie, ale rozszerzył się na wszystkie większe miasta Polski pod zaborem rosyjskim.
Bo kimś innym byli ci, którzy byli w Rosji, którzy mieli na sztandarach przede wszystkim ten pierwiastek klasowy, a kimś innym ci nasi, którzy walczyli o niepodległość.
Poseł wyraził radość z procedowania ustawy o Narodowym Dniu Pamięci Żołnierzy AK, podkreślając rolę ziemi świętokrzyskiej i doceniając uwzględnienie represji wobec żołnierzy i ich rodzin w projekcie. Zakończył wypowiedź oddaniem czci bohaterom.
Dobrze się stało, szanowni państwo, że w projekcie ustawy została wprowadzona zmiana podkreślająca represje, jakie spadły na żołnierzy Armii Krajowej po 1945 r. (Poseł wyraża zadowolenie ze zmiany w projekcie ustawy, która uwzględnia represje wobec żołnierzy AK).
A te represje dotykały nie tylko samych żołnierzy, dotykały także ich bliskich, ich rodzin. Nawet dzieciom uniemożliwiano studiowanie na wybranych przez nie kierunkach. (Poseł opisuje zakres represji, które dotknęły nie tylko żołnierzy, ale i ich rodziny, w tym dzieci).