Poselski projekt uchwały w sprawie poparcia dla rezolucji Parlamentu Europejskiego dotyczącej białej księgi o przyszłości europejskiej obrony.
Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy - Kodeks pracy.
Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o drogach publicznych.
Kandydat na stanowisko członka Rady Mediów Narodowych - Pan Wojciech Król.
Informacja o gospodarowaniu wodami w Polsce w latach 2022-2023.
Brak druków
Absolwent II Liceum Ogólnokształcącego im. Mieszka I w Szczecinie. Ukończył stosunki międzynarodowe na Uniwersytecie Szczecińskim (magisterium w 2010) oraz zarządzanie na Wydziale Ekonomicznym Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego (licencjat w 2009). Odbył studia doktoranckie z zakresu nauk ekonomicznych, uzyskując w 2016 na Uniwersytecie Szczecińskim stopień doktora nauk ekonomicznych na podstawie pracy pt. Oddziaływanie bezpośrednich inwestycji zagranicznych na rynek pracy województwa zachodniopomorskiego. Należał do Stowarzyszenia „Młodzi Demokraci”. Zaangażował się w działalność polityczną w ramach Platformy Obywatelskiej. W 2007 został wybrany do rady osiedla Niebuszewo, funkcję pełnił do 2010. Był asystentem wicemarszałka województwa zachodniopomorskiego Witolda Jabłońs…
18
5
0
Brak członkostwa w komisjach
Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury odpowiadał na pytania posłów dotyczące zmian w ustawie o obszarach morskich, chwaląc się wynikami portów i krytykując poprzedników za import węgla i brak postępów w inwestycjach. Zapewnił o konsultacjach z MON i służbami specjalnymi oraz o planach inwestycyjnych w portach.
Panie pośle, w kontekście nowych inwestycji to my przez rok zrobiliśmy dużo więcej niż wy przez 8 lat. (Riposta na pytanie posła Wosia)
Po drugie, prawdą jest to, że w 2023 r. sprowadziliście do Polski rekordowe ilości węgla z zagranicy, które do dzisiaj zalegają na hałdach. (Krytyka działań poprzedniego rządu w kwestii importu węgla)
Wszystko zostało na slajdach i w opowieściach. (Podsumowanie braku efektów działań poprzedniego rządu)
undefined
Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury przedstawił plany i osiągnięcia rządu w rozwoju gospodarki morskiej, krytykując poprzedników za zaniedbania. Zapowiedział inwestycje o wartości 1,3 mld zł w budowę trzech promów, 240 mln zł w rozwój stoczni oraz 1 mld zł w nowe jednostki dla uczelni morskich, w tym następcę 'Daru Młodzieży'. Podkreślił, że łączne inwestycje w sektorze morskim wyniosą blisko 2,5 mld zł, co ma odbudować silną pozycję Polski na Bałtyku.
Jak państwo pamiętacie, w 2017 r. była taka słynna stępka. Wtedy poprzedni rząd zapowiadał budowę nowoczesnych promów w polskiej stoczni. Jak się okazało, nic z tego nie wyszło. (Mówca krytykuje poprzedni rząd za niespełnione obietnice dotyczące budowy promów)
Można powiedzieć, że duża część przemysłu stoczniowego, w tym polscy armatorzy, stanęła przed perspektywą bardzo trudnej sytuacji, a wręcz można powiedzieć: nad przepaścią. (Mówca dramatyzuje sytuację przemysłu stoczniowego przed objęciem władzy przez obecny rząd)
Powiedziałem wtedy, że skończył się czas partyjnych nominatów, teraz czas na fachowców i profesjonalistów branży morskiej. (Mówca deklaruje zmianę podejścia do zarządzania stoczniami, krytykując poprzednie nominacje)
Polska zasługuje na nowy żaglowiec, który będzie jej ambasadorem na morzach i oceanach całego świata. (Mówca przedstawia ambitną wizję budowy nowego żaglowca dla Polski)
Więc jeżeli popatrzymy na ostatnie zapowiedzi, które przedstawił pan premier Donald Tusk, to inwestycje w sektorze morskim wyniosą blisko 2,5 mld zł. (Oklaski) (Poseł Piotr Kandyba Pięknie.) (Mówca podsumowuje znaczące inwestycje w sektorze morskim, co spotyka się z pozytywną reakcją)
Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury przedstawił działania rządu na rzecz rozwoju gospodarki morskiej, w tym rekordowe finansowanie uczelni morskich oraz polską inicjatywę na forum UE – Deklarację Szczecińską. Celem jest przywrócenie konkurencyjności europejskiego przemysłu stoczniowego poprzez stworzenie preferencyjnych warunków i zmniejszenie restrykcji, co ma uczynić ten sektor filarem rozwoju.
W tym roku przeznaczyliśmy rekordowe środki finansowe na funkcjonowanie naszych uczelni morskich. W sumie jest to ok. 300 mln zł. To najwyższa kwota w historii. (mówca podkreśla bezprecedensowe wsparcie finansowe dla edukacji morskiej)
Chińczycy w ostatnich latach, mówiąc wprost, przedstawiali oferty w tak niskich cenach, bo mogą konkurować ceną pracy i tanimi kredytami, że duża część realizacji inwestycji żeglugowych, czyli budowy statków, przeniosła się w ciągu ostatnich 30 lat do Azji. (mówca wyjaśnia przyczyny utraty konkurencyjności europejskiego przemysłu stoczniowego)
Teraz Europa musi odzyskać swoją konkurencyjność, tzn. musi sprawić, żeby produkcja statków w Europie i w Polsce była bardziej opłacalna. (mówca stawia jasny cel dla europejskiego i polskiego przemysłu stoczniowego)
Została przyjęta deklaracja szczecińska, która wzywa Komisję Europejską do przygotowania natychmiast strategii dla rozwoju przemysłów morskich, po to aby zwrócić uwagę na stworzenie preferencyjnych warunków do budowy statków właśnie w Europie. (mówca przedstawia kluczową inicjatywę Polski na forum europejskim)
Chcemy, aby te restrykcje zostały zmniejszone, dlatego ta deklaracja przyjęta przez ponad 20 krajów europejskich jest jasnym sygnałem, który wyszedł z Polski, ze Szczecina w ubiegłym tygodniu, że przemysł stoczniowy i gospodarka morska to filar naszego rozwoju i powinniśmy tworzyć jak najkorzystniejsze, preferencyjne warunki do rozwoju tego sektora. (mówca podsumowuje znaczenie Deklaracji Szczecińskiej i rolę Polski w promowaniu rozwoju sektora morskiego)
Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury przedstawił projekt ustawy o pomocy dla armatorów rybołówstwa rekreacyjnego, poszkodowanych zakazem połowu dorsza, krytykując poprzedni rząd za brak wsparcia. Wyjaśnił zasady przyznawania rekompensat, możliwości ich wykorzystania oraz kwestie dokumentacji, apelując o przyjęcie ustawy, która ma przywrócić sprawiedliwość po 5 latach oczekiwania.
ten projekt przywraca po 5 latach sprawiedliwość ludziom z Wybrzeża, którzy z powodu nieskuteczności poprzedniego rządu i niedotrzymania obietnic zostali pozostawieni sami sobie. (mówca podkreśla zaniedbania poprzedniego rządu)
rybacy komercyjni, którzy łowią w sieci, otrzymali bardzo duże rekompensaty, środki pomocowe, zaś armatorzy rybołówstwa rekreacyjnego nie dostali zupełnie nic. To była niesprawiedliwość, z którą my kończymy. (mówca wskazuje na rażącą niesprawiedliwość i deklaruje jej zakończenie)
Panie Pośle! Ten zakaz został wprowadzony w czasie rządów pana premiera Morawieckiego, więc wasza skuteczność w zablokowaniu tego typu zakazów jest zerowa. (mówca bezpośrednio atakuje posła PiS, obwiniając poprzedni rząd za brak działań)
Nie możemy doprowadzić do sytuacji, że pomoc dostanie ktoś, kto np. realizował rejsy po porcie i ma na to paragon, bo to nie jest potwierdzenie tego, że prowadził rejsy związane z rybołówstwem rekreacyjnym. (mówca wyjaśnia rygorystyczne kryteria przyznawania pomocy)
Bardzo proszę Wysoką Izbę, szczególnie państwa posłów z klubu Prawa i Sprawiedliwości, o przyjęcie tej ustawy. Nie chcę mówić, że mieliście na to ileś tam lat. (mówca apeluje do opozycji o poparcie, z wyraźną aluzją do ich wcześniejszych zaniedbań)