Kandydat na członka Krajowej Rady Sądownictwa - poseł Anna Maria Żukowska.
Kandydat na członka Trybunału Stanu - Pani Kamila Ferenc.
Kandydat na stanowisko Rzecznika Praw Dziecka - Pani Monika Horna-Cieślak.
Kandydat na członka Państwowej Komisji do spraw przeciwdziałania wykorzystaniu seksualnemu małoletnich poniżej lat 15 - Pani Karolina Maria Bućko.
Kandydat na stanowisko Wicemarszałka Sejmu RP - poseł Włodzimierz Czarzasty.
Przedstawiony przez Prezydium Sejmu wniosek w sprawie zmian w składach osobowych komisji sejmowych.
Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy - Kodeks karny.
Przedstawiony przez Prezydium Sejmu wniosek w sprawie zmian w składach osobowych komisji sejmowych.
Przedstawiony przez Prezydium Sejmu wniosek w sprawie zmian w składach osobowych komisji sejmowych.
Kandydat na członka Krajowej Rady Sądownictwa - poseł Anna Maria Żukowska.
W 2002 została absolwentką Autorskiego Liceum Ogólnokształcącego nr 42 w Warszawie. Ukończyła filologię angielską (licencjat w 2013) i prawo (magisterium w 2015) na Uniwersytecie Warszawskim. Współprowadziła rodzinną firmę, pracowała również jako tłumaczka. Była działaczką Żydowskiej Ogólnopolskiej Organizacji Młodzieżowej, zasiadła też w komitecie organizacyjnym Parady Równości w Warszawie. Wstąpiła do Sojuszu Lewicy Demokratycznej, została wiceprzewodniczącą regionu mazowieckiego partii. W 2010 kandydowała do rady dzielnicy Mokotów, nie uzyskując mandatu. W 2016 objęła funkcję rzeczniczki prasowej SLD. W wyborach samorządowych w 2018 bezskutecznie kandydowała do Rady m.st. Warszawy. W wyborach parlamentarnych w 2019 uzyskała mandat posłanki na Sejm IX kadencji z listy SLD w okręgu warsz…
43
5
0
Brak członkostwa w komisjach
Posłanka wygłosiła stanowisko swojego klubu w sprawie afery wizowej, krytykując działania poprzedniego rządu i wzywając do reformy systemu oraz ukarania winnych.
Rząd Zjednoczonej Prawicy przez całą kadencję nie stworzył skutecznego systemu kontroli nad procedurami wizowymi, co doprowadziło do poważnych zaniedbań w obszarze nadzoru nad legalizacją pobytu cudzoziemców. (Posłanka oskarża poprzedni rząd o zaniedbania w kontroli procedur wizowych.)
Polska, w wyniku takich praktyk, stała się miejscem tranzytowym dla osób, które z powodzeniem wykorzystywały system wizowy do nielegalnego przekroczenia granic zewnętrznych Unii Europejskiej. (Posłanka wskazuje na negatywne konsekwencje afery wizowej dla Polski.)
W szczególności osoby odpowiedzialne za aferę wizową powinny ponieść odpowiedzialność karną, bez względu na pełnione wcześniej stanowiska państwowe, szczególnie że są to stanowiska wysokiego zaufania publicznego. (Posłanka domaga się odpowiedzialności karnej dla osób odpowiedzialnych za aferę.)
Posłanka wygłosiła emocjonalne przemówienie na temat projektu ustawy o zmianie Kodeksu karnego, podkreślając potrzebę ochrony osób LGBT+ przed mową nienawiści i wyrażając nadzieję na dalsze rozszerzenie katalogu grup chronionych.
Dominik z Bieżunia, Kacper, Wiktor, Milo Mazurkiewicz, Michał - te osoby padły ofiarą mowy nienawiści. Nie wytrzymały tego. Dokonały zamachu na swoje życie, niestety skutecznie. (Posłanka rozpoczyna wypowiedź od wymienienia ofiar mowy nienawiści, budując od razu silny ładunek emocjonalny)
Zobowiązaniem koalicji 15 października było to, żeby doprowadzić do sytuacji, w której te osoby, te dzieci, często bardzo, bardzo młode dzieciaki, byłyby chronione, żeby nie były narażane na zjawisko hejtu, które za rządów Prawa i Sprawiedliwości stało się nieomal państwową ideologią, wspieraną także przez pana prezydenta Andrzeja Dudę poprzez słynne słowa odhumanizowujące społeczność LGBT, mówiące o tym, że to ideologia, a nie żadni ludzie. (Posłanka atakuje poprzedni rząd, wskazując na jego odpowiedzialność za szerzenie się mowy nienawiści)
Niestety w tej ustawie brakuje jednej kategorii, brakuje tożsamości psychoseksualnej. (Posłanka wskazuje na lukę w projekcie ustawy, jednocześnie wzbudzając oklaski na sali)
Czasami mam takie wrażenie, kiedy słucham niektórych polityków partii szczęśliwie obecnie już nierządzącej. (Posłanka kończy wypowiedź uszczypliwym komentarzem w kierunku partii PiS)
Posłanka wygłosiła oświadczenie, w którym poparła projekt ustawy zmieniającej Kodeks postępowania karnego w zakresie tymczasowego aresztowania, krytykując jego nadużywanie i wskazując na potrzebę poszanowania praw osób tymczasowo aresztowanych.
Tymczasowe aresztowanie nie jest karą. (Podkreślenie na początku wypowiedzi, że tymczasowe aresztowanie to środek zapobiegawczy, a nie kara)
Rekordzista nawet chyba 7 lat pod rygorem tego środka zapobiegawczego był tymczasowo pozbawiony wolności. (Przykład nadużywania tymczasowego aresztowania)
To jest standard cywilizacyjny ochrony praw człowieka… (Argument za koniecznością zmiany przepisów)
On ma nadal przysługujące mu konstytucyjnie prawa, nie jest zwierzęciem. (Emocjonalny apel o poszanowanie praw osób tymczasowo aresztowanych)
Posłanka Żukowska pyta ministra Paszyka o stan prac nad ustawą o społecznych formach rozwoju mieszkalnictwa, mającą na celu zahamowanie wzrostu cen mieszkań i wsparcie młodych Polaków. Wyraża zaniepokojenie opóźnieniem w uchwaleniu ustawy i apeluje o przyspieszenie prac. Lewica składa poselski projekt ustawy, aby zmobilizować ministra do działania.
Polacy i Polki potrzebują mieszkań, potrzebują ich szczególnie młodzi Polacy, żeby móc zakładać rodziny. (Apel o pilne zajęcie się problemem braku mieszkań dla młodych rodzin).
Wszyscy na nią czekamy po to, żeby zahamować, co już się dzieje, wzrost cen mieszkań i dać szansę na rozwój naszemu krajowi zgodnie z nazwą ministerstwa. (Uzasadnienie potrzeby uchwalenia ustawy).
Mieszkania na tani wynajem to jest program tego rządu, to jest zapisane w umowie koalicyjnej. (Przypomnienie o zobowiązaniach rządu).
Chcę go zmobilizować, dlatego Koalicyjny Klub Parlamentarny Lewicy składa projekt ustawy w trybie projektu poselskiego. (Uzasadnienie złożenia poselskiego projektu ustawy).
Posłanka pyta ministra o możliwość pilnego wprowadzenia ustawy, która odblokuje limity dla TBS-ów, umożliwiając im pozyskanie środków unijnych. Podkreśla, że samorządowcy zgłaszają problemy z zablokowanymi środkami z BGK i apeluje o szybkie działanie, aby uruchomić środki dla osób oczekujących na mieszkania.
Chciałam jeszcze zadać dodatkowe pytanie, dlatego że dzwonią do mnie samorządowcy z całego kraju, informując, że w związku z tym, że te limity nie zostały podwyższone, dużo TBS-ów nie może pozyskać środków unijnych, bo ma zablokowane środki z BGK. (Posłanka opisuje problem zgłaszany przez samorządowców)
Czy tutaj jest potrzebna pilna ustawa, taka szybka ścieżka, która uwolni te limity? (Posłanka pyta o możliwość wprowadzenia ustawy w trybie pilnym)
Jesteśmy gotowi to zrobić po to, żeby samorządowcom, samorządom i przede wszystkim Polkom i Polakom, którzy czekają na te mieszkania, móc te środki uruchomić, bo - tak jak mówił pan minister - w budżecie one są przewidziane w rekordowej kwocie. (Posłanka deklaruje gotowość do współpracy i podkreśla, że środki są dostępne)
Jedyne, co jest potrzebne, to ich uruchomienie. (Posłanka podkreśla, że jedyną przeszkodą jest uruchomienie środków)