Poselski projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu zwolnienia przedsiębiorców od podatku dochodowego od kwot z ubezpieczeń majątkowych uzyskanych w związku z usuwaniem skutków klęsk żywiołowych.
Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.
Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym.
Poselski projekt uchwały w sprawie sprzeciwu wobec użycia Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej poza granicami państwa w związku z wojną na terytorium Ukrainy.
Poselski projekt ustawy o wystąpieniu Rzeczypospolitej Polskiej ze Światowej Organizacji Zdrowia.
Przedstawiony przez Prezydium Sejmu wniosek w sprawie zmian w składach osobowych komisji sejmowych.
Poselski projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia nadużywania tymczasowego aresztowania oraz ochrony praw osób tymczasowo aresztowanych.
Przedstawiony przez Prezydium Sejmu wniosek w sprawie zmian w składach osobowych komisji sejmowych.
Przedstawiony przez Prezydium Sejmu wniosek w sprawie zmian w składach osobowych komisji sejmowych.
Przedstawiony przez Prezydium Sejmu wniosek w sprawie zmian w składach osobowych komisji sejmowych.
Mieszkał na Osiedlu Kolejowym w Suwałkach. Uczył się w Szkole Podstawowej numer 5 i I Liceum Ogólnokształcącym im. Marii Konopnickiej w Suwałkach, kształcił się w Szkole Głównej Handlowej. Uzyskał wykształcenie wyższe. Pracował w Agencji Nieruchomości Rolnych, zajął się prowadzeniem działalności gospodarczej w branży fotowoltaicznej. W 2006 bez powodzenia kandydował na radnego Suwałk z listy Prawa i Sprawiedliwości. W 2013 został jednym z warszawskich liderów Stowarzyszenia „Republikanie”, w 2015 został wiceprezesem stowarzyszenia. W 2017 współtworzył Partię Republikańską (zarejestrowaną w latach 2018–2019). Od czerwca 2018 do lutego 2019 pełnił funkcję jej skarbnika. Przystąpił później do partii Nowa Nadzieja, w listopadzie 2023 został prezesem jej regionu podkarpackiego. W 2023 kandydow…
16
5
0
Brak członkostwa w komisjach
Poseł wygłosił poparcie dla ustawy o podmiotach obsługujących kredyty, podkreślając jej pozytywny wpływ na sektor bankowy i ochronę mikro, małych przedsiębiorców oraz konsumentów. Zasugerował dodanie możliwości wpłat gotówkowych, zaznaczając poparcie branży dla proponowanych regulacji.
Z branżą kredytową związany jestem od 2007 r. Uważam, że jest to bardzo dobra ustawa, to są bardzo dobre regulacje, które w jakiś sposób cywilizują ten sektor bankowy. (Poseł rozpoczyna swoją wypowiedź od przedstawienia swojego doświadczenia i wyrażenia zdecydowanego poparcia dla ustawy)
Mówimy tu o kredycie, w przypadku którego jest spóźnienie tak naprawdę tylko o 90 dni. To jest kredyt zagrożony, a nie kredyt wypowiedziany, więc jest różnica - to nie jest kredyt utracony. (Poseł wyjaśnia różnicę między kredytem zagrożonym a wypowiedzianym, podkreślając, że ustawa chroni przedsiębiorców już na wczesnym etapie problemów)
Poseł z Konfederacji skrytykował argumenty przeciwko zmianom w podatku od spadków i darowizn, nazywając go podatkiem od tragedii i apelując o poparcie projektu ustawy.
To ja wolę być w życiu pięć razy pokrzywdzony, przekazując darowiznę, niż raz przekazując spadek, bo żeby go przekazać, muszę umrzeć. (Poseł argumentuje, że darowizna jest lepsza niż spadek, bo nie wymaga śmierci.)
Dlaczego próbujecie utrzymać podatek od tragedii? Bo to jest podatek od tragedii, od życiowej tragedii. (Poseł nazywa podatek od spadków podatkiem od tragedii.)
Kiedy umiera najbliższa osoba, w żałobie musimy w ciągu 6 miesięcy, a czasami niektórzy ludzie dużo dłużej przechodzą żałobę, złożyć oświadczenie, że chcemy być zwolnieni z tego podatku. Dlaczego tych ludzi tak gnębicie? (Poseł pyta, dlaczego osoby w żałobie są obciążane formalnościami związanymi z podatkiem.)
Mówię, że zaparło mi dech, jeżeli chodzi o to, że może być taka narracja. Miałem zupełnie co innego przygotowane. (Poseł wyraża szok argumentacją przeciwko projektowi.)
Poseł wyraził zadowolenie z możliwości skierowania projektu do komisji. Stwierdził, że przepisy dotyczące postępowań karno-skarbowych są nadużywane przez urzędy skarbowe do przedłużania terminu ściągalności podatków. Zaapelował o wcześniejsze wszczynanie postępowań i zapowiedział złożenie wniosku o prace w komisji.
Praktyką w urzędach skarbowych jest to, by stosować, rozpoczynać postępowania karno-skarbowe praktycznie w ostatnim miesiącu okresu, kiedy można to zrobić. (Poseł opisuje praktyki urzędów skarbowych)
Właśnie przykładowo w tym roku, na koniec tego roku mamy plagę takich pism wysyłanych do podatników po to, by uratować jeszcze rok 2019, by spróbować jeszcze z tego roku coś wycisnąć. (Poseł o 'pladze' pism z urzędów)
Poseł z Konfederacji, przyznając, że sam korzystał z pomocy dla przedsiębiorców, ocenił ją jako korzystną dla państwa ze względu na niskie oprocentowanie obligacji i inwestycje przedsiębiorców. Zaznaczył, że pieniądze zostały dobrze wydatkowane. Dodał, że ustawa powinna zostać uchwalona, bo długi trzeba spłacać.
Gdybym krytykował ten cały program pomocy przedsiębiorcom itd., nie stałbym w prawdzie, bo sam z niego korzystałem jako przedsiębiorca. (Poseł przyznaje się do korzystania z programu, co dodaje wiarygodności jego ocenie)
Spokojnie, spokojnie, marny wasz trud w tej sytuacji. (Reakcja posła na przerwanie jego wypowiedzi)
Każde pieniądze, które trafiają do przedsiębiorców, to są dobrze wydatkowane pieniądze. (Podsumowanie stanowiska posła)
Poseł z Konfederacji dziękuje za poparcie projektu upraszczającego VAT dla małych firm, argumentując to oszczędnościami i zmniejszeniem biurokracji. Krytykuje obawy Ministerstwa Finansów o spadek przychodów, sugerując niespójność w ich działaniach.
Myślę, że największym będzie to, że tak naprawdę firmy, które mają obrót do 20 tys., nie będą musiały prowadzić pełnej księgowości VAT-owskiej. (Poseł argumentuje korzyści płynące z proponowanej zmiany.)
Dziwi mnie trochę tylko to, że Ministerstwo Finansów mówi, że ten ich projekt też idzie, a pani podnosi argumenty, że umniejszy to przychody do budżetu. (Poseł wyraża zdziwienie wobec sprzecznych komunikatów Ministerstwa Finansów.)
Czyli projekt Ministerstwa Finansów ich nie umniejszy? Nie rozumiem tego, że nasz umniejszy, a ich nie umniejszy, ale może tak będzie. (Poseł kwestionuje logikę argumentacji Ministerstwa Finansów.)