
Sejm uchwalił ustawę o zmianie ustawy o drogach publicznych, umożliwiającą mniejszym miastom i uzdrowiskom wprowadzanie płatnych stref parkowania, pomimo sprzeciwu opozycji.
Poseł Konfederacji skrytykował politykę rządu i lewicy jako „wojnę z kierowcami”, wymieniając ograniczenia dla aut spalinowych, strefy czystego transportu (SCT) jako „strefy wykluczenia” dla mniej zamożnych oraz plany płatnych parkingów w mniejszych miejscowościach. Nazwał te działania „lewicowym ekoterroryzmem” i zadeklarował walkę swojego ugrupowania o prawa kierowców.
Posłanka PiS skrytykowała projekt ustawy dotyczący stref płatnego parkowania, uznając go za nadmierne obciążenie dla kierowców i 'drenowanie kieszeni'. Wskazała na brak alternatyw transportowych i wsparcia dla samorządów w budowie parkingów, a także na negatywny wpływ na handel. Podkreśliła, że projekt powinien być rządowy i uwzględniać interesy wszystkich obywateli, a nie tylko wybranych grup.
Poseł Konfederacji skrytykował politykę rządu i lewicy jako „wojnę z kierowcami”, wymieniając ograniczenia dla aut spalinowych, strefy czystego transportu (SCT) jako „strefy wykluczenia” dla mniej zamożnych oraz plany płatnych parkingów w mniejszych miejscowościach. Nazwał te działania „lewicowym ekoterroryzmem” i zadeklarował walkę swojego ugrupowania o prawa kierowców.
“Tego lewicowego bełkotu nie da się słuchać. (Mówca rozpoczyna wypowiedź od ostrej krytyki poprzedniego mówcy)”
“Wojna z kierowcami trwa mniej więcej od 10 lat. (Mówca stawia tezę o długotrwałej wojnie przeciwko kierowcom)”
“strefy – trzeba to nazwać po imieniu – wykluczenia kierowców. (Mówca używa mocnego określenia na strefy czystego transportu)”
“Lewicowy ekoterroryzm dotarł niestety do Polski i teraz mamy tego skutki. (Mówca używa bardzo nacechowanego emocjonalnie określenia na politykę transportową)”
“My walczymy o prawa kierowców, a państwo walczycie z kierowcami. Taka jest prawda. (Mówca przeciwstawia swoje ugrupowanie innym, oskarżając ich o walkę z kierowcami)”
Posłanka PiS skrytykowała projekt ustawy dotyczący stref płatnego parkowania, uznając go za nadmierne obciążenie dla kierowców i 'drenowanie kieszeni'. Wskazała na brak alternatyw transportowych i wsparcia dla samorządów w budowie parkingów, a także na negatywny wpływ na handel. Podkreśliła, że projekt powinien być rządowy i uwzględniać interesy wszystkich obywateli, a nie tylko wybranych grup.
“Uważamy jednak, że obciążanie kierowców kolejnymi opłatami to zły kierunek. (Posłanka wyraża sprzeciw wobec opłat)”
“To drenowanie kieszeni kierowców i całych rodzin chcących odwiedzić miejscowości uzdrowiskowe w dni wolne od pracy. (Posłanka krytykuje rozszerzenie stref na uzdrowiska)”
“Gdyby rządzący mieli czyste intencje, to zaproponowaliby właśnie taki projekt, a nie wysługiwaliby się posłami swojej koalicji jako wnioskodawcami. (Posłanka oskarża rządzących o brak szczerości)”
“Warto zadać pytanie, czy proponowane zmiany to próba przerzucenia kosztów na obywateli zamiast poszukiwania efektywnych i systemowych rozwiązań. (Posłanka sugeruje ukryty cel projektu)”
“Istnieje ryzyko, że niektóre samorządy, aby zwiększyć wpływy do budżetu, będą ustalały opłaty na zbyt wysokim poziomie. (Posłanka wskazuje na potencjalne negatywne skutki braku regulacji stawek)”