Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz ustawy o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych.
Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o ochronie praw nabywcy lokalu mieszkalnego lub domu jednorodzinnego oraz Deweloperskim Funduszu Gwarancyjnym.
Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych.
Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo oświatowe.
Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy - Prawo geodezyjne i kartograficzne.
Absolwent III Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Tarnowie. W 2004 ukończył zarządzanie przedsiębiorstwem w Małopolskiej Wyższej Szkole Ekonomicznej w Tarnowie. Zajął się prowadzeniem własnej działalności gospodarczej w ramach firmy reklamowej. Był również kuratorem sądowym przy Sądzie Rejonowym w Tarnowie. Działacz sportowy, w latach 2012–2016 pełnił funkcję prezesa żeńskiej drużyny siatkówki UKS Jedynka Tarnów. Był też członkiem zarządu Stowarzyszenia Pro Tarnów. W wyborach w 2014 z listy koalicji SLD Lewica Razem uzyskał mandat radnego Tarnowa. W wyborach do Sejmu w 2015 otwierał okręgową listę koalicji Zjednoczona Lewica, która nie przekroczyła wyborczego progu. W 2018 wszedł w skład rady miejskiej kolejnej kadencji, kandydując z ramienia lokalnego komitetu. W 2021 dołąc…
45
5
0
Brak członkostwa w komisjach
Poseł z Polska2050-TD skrytykował projekt ustawy o zmianie podatku od spadków i darowizn, argumentując, że jest niespójny, może prowadzić do nadużyć i chaosu prawnego, a także negatywnie wpłynąć na budżety gmin. Klub Polska 2050 nie popiera projektu w obecnej formie.
W projekcie zakłada się znaczące zmiany w 19 ustawach, likwidując podatek od spadków i modyfikując podatek od darowizn. (Mówiąc o zakresie zmian w projekcie ustawy)
Do tego usunięcie ust. 2 z art. 1 ustawy o podatku od spadków i darowizn otwiera furtkę dla nadużyć. (Wskazując na potencjalne luki prawne)
Podatków nikt nie lubi, ale ich znoszenie powinno być merytorycznie uzasadnione, a nie rzeźbione na szybko i bezrefleksyjnie. (Podsumowując podejście do reform podatkowych)
Mówimy nie niedopracowanej ustawie, pełnej luk i nieprzewidzianych konsekwencji. Mówimy nie prawodawstwu, które zamiast porządku przynosi chaos i ryzyko podatkowej niesprawiedliwości. (Wyrażając sprzeciw wobec projektu)
Poseł przedstawił projekt ustawy likwidujący mechanizm zawieszania biegu przedawnienia zobowiązań podatkowych w wyniku wszczęcia postępowania karno-skarbowego, argumentując, że obecne przepisy są nadużywane i tworzą niepewność. Poparł ogólny kierunek zmian, ale zaapelował o dogłębną analizę w komisjach ze względu na potencjalne niezamierzone konsekwencje.
Obecnie obowiązujące przepisy (...) w teorii miało to służyć skuteczniejszemu dochodzeniu należności podatkowych w przypadku uzasadnionych podejrzeń o przestępstwa skarbowe, jednak w praktyce stało się to narzędziem stosowanym przez organy skarbowe do instrumentalnego wydłużania terminów przedawnienia. (Mówca opisuje nadużywanie obecnych przepisów)
Przedsiębiorcy oraz osoby fizyczne są zmuszani do funkcjonowania w warunkach niepewności, nie wiedzą, kiedy ich zobowiązania podatkowe faktycznie ulegną przedawnieniu. (Mówca przedstawia problem niepewności prawnej dla podatników)
Uważamy, że ten projekt ma potencjał, by poprawić sytuację podatników i przywrócić równowagę w systemie podatkowym, jednak jego przyjęcie w obecnym kształcie, bez dogłębnej analizy skutków prawnych i praktycznych, może prowadzić do niezamierzonych konsekwencji. (Mówca wyraża poparcie z zastrzeżeniami)
Dlatego wnosimy również o skierowanie projektu do dalszych prac w komisjach, gdzie będziemy mogli szczegółowo ocenić skutki dla podatników, budżetu państwa i organów podatkowych, wprowadzić ewentualne zmiany, które zrównoważą interesy wszystkich stron, i uwzględnić głosy środowisk przedsiębiorców, prawników i ekspertów podatkowych. (Mówca przedstawia postulat skierowania projektu do komisji)
Poseł z Polska2050-TD omawia projekt ustawy podnoszącej limit zwolnienia z VAT, argumentując za jego potrzebą w kontekście inflacji i wsparcia małych firm. Zwraca jednak uwagę na konieczność dalszych analiz i konsultacji społecznych, wnosząc o skierowanie projektu do komisji sejmowej.
Zwolnienie z VAT stanowi istotny instrument wsparcia o charakterze antyinflacyjnym. (Uzasadnienie wpływu zwolnienia z VAT na inflację)
Dzięki niemu przedsiębiorcy mogą skoncentrować się na rozwoju swoich firm zamiast na nadmiernych obowiązkach administracyjnych. (Korzyści dla przedsiębiorców wynikające ze zwolnienia z VAT)
Wstępne analizy wskazują, że proponowana zmiana może w krótkim okresie wygenerować ubytek w dochodach budżetowych szacowany na ok. 220 mln zł. (Potencjalne skutki finansowe podniesienia limitu VAT)
Być może w ramach tego projektu należałoby od razu objąć przeglądem także inne regulacje, progi czy zwolnienia, które - choć dziś wydają się marginalne - mogą wymagać korekty, aby nasze przepisy podatkowe były spójne i dostosowane do realiów gospodarczych. (Propozycja kompleksowego przeglądu regulacji podatkowych)
Poseł przedstawił stanowisko klubu Polska 2050 - Trzecia Droga, popierające rządowy projekt ustawy o repatriacji. Nowelizacja ma usprawnić procedury, zwiększyć finansowanie o 35 mln zł rocznie, uszczelnić mechanizmy poprzez wymóg udokumentowania deportacji oraz podnieść opłaty za decyzje dotyczące obywatelstwa, aby ograniczyć nadużycia i przyspieszyć procesy.
Obecnie na możliwość repatriacji do Polski oczekuje ok. 8 tys. osób, głównie obywateli pochodzenia polskiego zamieszkujących Kazachstan. (mówca przedstawia skalę problemu)
Rozwiązanie to ma zapobiegać nadużyciom i składaniu wniosków przez osoby niepowiązane z Polską, wobec których państwo polskie nie ma moralnego ani historycznego obowiązku organizowania powrotu. (mówca uzasadnia wprowadzenie nowych wymogów)
Wprowadza się wymóg wykazania przez osobę ubiegającą się o repatriację faktu deportacji lub zesłania jej samej lub jej przodków na tereny azjatyckiej części byłego Związku Radzieckiego z powodu polskiego pochodzenia. (mówca opisuje kluczową zmianę w procedurze)
podniesienie opłat skarbowych za decyzję w sprawach obywatelstwa, m.in. z 219 zł do 1 tys. zł za decyzję o nabyciu obywatelstwa polskiego i z 58 zł do 277 zł za decyzję stwierdzającą posiadanie lub utratę obywatelstwa (mówca wymienia konkretne, znaczące podwyżki opłat)
Klub Parlamentarny Polska 2050 - Trzecia Droga będzie popierał projekt tej ustawy. (mówca jasno deklaruje stanowisko klubu)
Poseł przedstawił poparcie Klubu Polska 2050 - Trzecia Droga dla rządowego projektu ustawy wzmacniającej przeciwdziałanie agresji na Ukrainę i ochronę bezpieczeństwa narodowego, podkreślając kluczowe zmiany w przepisach i zwiększenie uprawnień KAS. Klub będzie głosował za przyjęciem projektu.
Nowe przepisy przewidują, że osoby i podmioty składające oświadczenia będą musiały pod rygorem odpowiedzialności karnej deklarować, że towary nie będą przetwarzane, odsprzedawane ani składowane na terytorium państw objętych sankcjami. (Mówiąc o zaostrzeniu przepisów dotyczących wywozu towarów objętych sankcjami)
Wprowadzenie obowiązku przedstawiania szczegółowych danych dotyczących pochodzenia drewna to odpowiedź na nielegalny handel, który mógłby wspierać agresję Rosji. (Mówiąc o ochronie sektorów gospodarki kluczowych dla bezpieczeństwa narodowego)
Wprowadzenie klauzuli odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń to jasny sygnał, że Polska nie toleruje oszustw ani działań godzących w interes publiczny. (Podkreślając nacisk na przejrzystość procedur)