Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy - Kodeks wyborczy.
Poselski projekt ustawy - Przepisy wprowadzające ustawę o Trybunale Konstytucyjnym.
Poselski projekt ustawy o Trybunale Konstytucyjnym.
Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne oraz niektórych innych ustaw.
Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o ochotniczych strażach pożarnych oraz niektórych innych ustaw.
Brak druków
W 1992 ukończył studia na Wydziale Mechanicznym Energetyki i Lotnictwa Politechniki Warszawskiej, specjalizując się w zakresie budowy płatowców. W 2002 na podstawie rozprawy zatytułowanej Wpływ interferencji aerodynamicznej na ruch zrzucanych z samolotu zasobników uzyskał w Wojskowej Akademii Technicznej im. Jarosława Dąbrowskiego w Warszawie stopień doktora nauk technicznych w zakresie mechaniki. Odbył także zagraniczne kursy poświęcone badaniom dużych katastrof lotniczych i zarządzaniem badaniem takich zdarzeń. Uzyskał uprawnienia pilota samolotowego i szybowcowego, a także uprawnienia instruktora szybowcowego, motoszybowcowego i pilota doświadczalnego. Od 2003 do 2007 był redaktorem naczelnym periodyku „NIT – Nauka, Innowacje, Technika”. Od 1992 do 2002 był pracownikiem Instytutu Lotni…
20
5
0
Brak członkostwa w komisjach
Sekretarz Stanu podsumował prace nad ustawą regulującą rynek dronów, omawiając jej kluczowe założenia i odpowiadając na pytania posłów. Wyraził zadowolenie z konstruktywnej współpracy i podkreślił znaczenie nowych przepisów dla bezpieczeństwa i rozwoju rynku.
Chciałem powiedzieć: unicestwiać, ale generalnie zestrzeliwać takie drony, które latają w takiej przestrzeni, w której nie mogą tego robić. (Sekretarz Stanu używa mocnego słownictwa, opisując możliwości służb w kontekście kontroli dronów.)
W pewnym sensie prywatność jest niestety iluzoryczna, ale oczywiście zawsze można zgłosić podejrzaną aktywność drona. (Sekretarz Stanu porusza ważną kwestię prywatności w kontekście rosnącej popularności dronów.)
Nie uważam, że jest to zła ustawa. To jest ustawa, która powstała ponad podziałami. (Sekretarz Stanu podkreśla ponadpartyjny charakter ustawy.)
Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury podsumował dyskusję nad nowelizacją Prawa lotniczego, podkreślając, że zmiany mają na celu poprawę bezpieczeństwa i przywrócenie obowiązku informacyjnego o obiektach budowlanych. Zapewnił, że ustawa nie zablokuje inwestycji i odpowiada na potrzeby Ministerstwa Obrony Narodowej, a także odniósł się do obaw dotyczących danych osobowych i konsultacji.
Szanowni państwo, mówimy o zapisach dotyczących tylko obowiązku informacyjnego. Tu nie ma żadnego obowiązku cofnięcia pozwolenia na budowę, ponownej weryfikacji tego pozwolenia na budowę. (Sekretarz Stanu uspokaja inwestorów, podkreślając, że nowe przepisy nie wpłyną na już wydane pozwolenia.)
W zasadzie na pytanie pana ministra Adamczyka, jak mi się wydaje, odpowiedziałem nie będzie to miało wpływu na te pozwolenia na budowę, bo to jest obowiązek informacyjny, a nie udzielanie pozwoleń. (Sekretarz Stanu odpowiada na pytanie dotyczące wpływu ustawy na pozwolenia na budowę.)
Mnie jest daleki darwinistyczny model rozwoju lotnictwa: w zasadzie niczego nie trzeba zgłaszać, wszystko jest na tzw. zdrowy rozsądek, a potem mamy wypadki. (Sekretarz Stanu krytykuje podejście Konfederacji do kwestii bezpieczeństwa lotniczego.)
Sekretarz Stanu poinformował o wyborze zagranicznego inwestora dla CPK przez poprzedni zarząd, wyrażając wątpliwości co do etyki kontrahenta i nierównego podziału ryzyka. Zaznaczył, że Polska ma zdolności do realizacji projektu samodzielnie i będzie on kontynuowany we współpracy CPK i PPL.
Oznacza to, że wybór nastąpił 2 dni przed przegranymi przez PiS wyborami. (Kontekst: Mówiąc o wyborze inwestora strategicznego dla CPK, Lasek podkreśla, że decyzja zapadła tuż przed przegranymi przez PiS wyborami, sugerując polityczne tło tej decyzji).
Pomimo agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę i pełnoskalowej wojny oraz licznych sankcji nakładanych na Federację Rosyjską podmiot ten dalej prowadzi swoją komercyjną działalność na terytorium Federacji Rosyjskiej. (Kontekst: Lasek krytykuje wybór firmy, która mimo wojny w Ukrainie, nadal prowadzi interesy w Rosji, co stawia pod znakiem zapytania etyczność tego wyboru).
Nie może być zgody na takie działania. (Kontekst: Lasek wyraża sprzeciw wobec działań poprzedniego zarządu CPK, które ingerowały w politykę transportową kraju, podkreślając, że rząd powinien wspierać rozwój lotnictwa, a nie go ograniczać).
Równocześnie wątpliwe jest wystąpienie pozytywnego efektu w postaci know-how, które w projekcie mieli zapewnić inwestorzy. (Kontekst: Lasek kwestionuje korzyści z udziału zagranicznych inwestorów, sugerując, że Polska ma wystarczające zasoby i zdolności do realizacji projektu CPK samodzielnie).
Sekretarz Stanu poinformował o badaniach spółki CPK i jej kontrahentów, podkreślając zagrożenie dezinformacją. Zapewnił o ochronie projektu przed nieuprawnionymi wpływami i o przejściu do fazy realizacji z nową strategią komunikacji. Poinformował o podpisaniu umów na 8 mld zł i o planowanych terminach oddania inwestycji.
To już nie są opowieści o tym, jak to CPK będzie wyglądało, tylko to są kolejne elementy, osiąganie kolejnych kamieni milowych. (O zmianie narracji o CPK z opowieści na konkrety)
My w tym roku ogłosiliśmy, podpisaliśmy ponad 60 umów na prawie 8 mld zł. (O skali realizowanych prac przy CPK)
Tak że staramy się odejść od propagandy sukcesu, a przejść do rzetelnego informowania o osiąganiu kolejnych kamieni milowych, tak żeby osiągnąć cel, którym jest lotnisko w 2032 r. (O zmianie podejścia do komunikacji projektu CPK)