Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o gospodarowaniu nieruchomościami rolnymi Skarbu Państwa.
Poselski projekt ustawy o Rzeczniku Praw Rolników.
Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy - Kodeks wyborczy.
Poselski projekt ustawy o zmianie ustawy o ochronie przyrody oraz niektórych innych ustaw.
Poselski projekt ustawy o ustanowieniu 11 lipca Dniem Pamięci o Polakach - ofiarach ludobójstwa dokonanego przez OUN-UPA na Kresach Wschodnich II Rzeczypospolitej Polskiej.
Przedstawiony przez Prezydium Sejmu wniosek w sprawie wyboru składu osobowego Komisji do Spraw Deregulacji.
Przedstawiony przez Prezydium Sejmu wniosek w sprawie zmian w składach osobowych komisji sejmowych.
Przedstawiony przez Prezydium Sejmu wniosek w sprawie zmian w składach osobowych komisji sejmowych.
Absolwent VIII LO w Poznaniu. W 1998 ukończył studia prawnicze na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza. Podczas studiów wstąpił do korporacji akademickiej Lechia. Pracował jako radca prawny, później rozpoczął praktykę w zawodzie notariusza. W latach 1988–1990 działał w Konfederacji Polski Niepodległej. Następnie należał do Zjednoczenia Chrześcijańsko-Narodowego, od 1999 do 2001 był przewodniczącym tej partii w Poznaniu. W latach 1998–2005 zasiadał w poznańskiej radzie miejskiej. W okresie 2001–2002 był członkiem Przymierza Prawicy, kierował jego strukturami w Poznaniu i zasiadał w wielkopolskim zarządzie partii. Następnie przystąpił do PiS (z jego ramienia startował w wyborach parlamentarnych w 2001 do Sejmu). W wyborach w 2005 z listy tej partii został wybrany na posła V kadencji w okręgu…
59
5
0
Brak członkostwa w komisjach
Poseł z PSL-TD argumentuje za deregulacją jako odpowiedzią na nadmierną biurokrację i niespójny system podatkowy, podkreślając korzyści dla przedsiębiorców i obywateli. Wspomina o zasadzie 'one in, one out' i budżecie na programy mieszkaniowe.
Proszę zapytać Polaków, co myślą o polskim prawie podatkowym. (Poseł zachęca do refleksji nad opinią publiczną o prawie podatkowym)
Już nawet biegli i doradcy podatkowi nie orientują się w tych przepisach i nie wiedzą, jak je interpretować. Urzędy skarbowe nie wiedzą, jak to interpretować. (Poseł krytykuje skomplikowanie przepisów podatkowych)
Ale może pan złożyć poprawkę na dziesięć albo na dwie deregulacje. (Poseł odpowiada na pytanie posła Sachajko z propozycją konkretnych działań)
Otóż taki, że programy mieszkaniowe, które miałem przyjemność przygotowywać, to dzisiaj w budżecie Polski 4 mld zł, które będą wydane - za chwilę będziemy nad tym pracować w polskim parlamencie - i będą wspierały polskich obywateli w nabyciu mieszkań. (Poseł odnosi się do polityki mieszkaniowej i budżetu na ten cel)
Poseł wyraził satysfakcję z projektów deregulacyjnych i poparł rządowy projekt ustawy o zmianie Prawa farmaceutycznego. Projekt ten ma uprościć procedurę składania wniosków o próbki leków, umożliwiając ich elektroniczne przesyłanie bez fizycznego podpisu. Poseł podkreślił pozytywny trend deregulacyjny i zaangażowanie zespołu „Sprawdzamy”, oczekując kolejnych propozycji ustaw.
Zawsze z satysfakcją zabieram głos w sprawach projektów oznaczonych jako deregulacyjne. (Poseł wyraża ogólną satysfakcję z inicjatyw deregulacyjnych)
To właśnie takie inicjatywy pokazują, że możliwe jest upraszczanie przepisów bez utraty ich jakości czy bezpieczeństwa. (Poseł podkreśla kluczową zaletę deregulacji)
Proponowane zmiany wychodzą naprzeciw oczekiwaniom praktyków, zakładają one możliwość składania takich wniosków także w formie dokumentowej, np. drogą mailową lub za pośrednictwem systemu elektronicznego bez konieczności fizycznego podpisu. (Poseł opisuje konkretną, pozytywną zmianę)
To dobra zmiana - kolejna, która wpisuje się w pozytywny trend, jaki coraz częściej obserwujemy w licznych już projektach deregulacyjnych. (Poseł mocno popiera projekt i szerszy trend deregulacyjny)
W imieniu Klubu Parlamentarnego Polskie Stronnictwo Ludowe - Trzecia Droga wyrażam poparcie dla dalszego procedowania nad tym projektem. (Poseł formalnie deklaruje poparcie klubu)
Poseł z PSL-TD przedstawił projekt uchwały o powołaniu sejmowej komisji ds. deregulacji, argumentując, że uprości to przepisy, zmniejszy koszty administracyjne i poprawi funkcjonowanie gospodarki.
W polskim systemie prawnym występuje bardzo wiele niespójności, niekonsekwencji, niedostosowań do realiów dzisiejszego obrotu gospodarczego przepisów, które utrudniają nie tylko bardziej dynamiczny wzrost gospodarczy i rozwój przedsiębiorstw, ale także funkcjonowanie zwykłych obywateli Rzeczypospolitej Polskiej. (Poseł opisuje problem nadmiernych regulacji prawnych)
Wprowadzenie działań deregulacyjnych pomoże znieść te liczne bariery. (Poseł podkreśla korzyści z deregulacji)
Poseł zaproponował wdrożenie systemu certyfikacji wykonawców zamówień publicznych w celu uproszczenia i przyspieszenia procedur oraz zwiększenia zaufania, pytając ministra o plany i szczegóły implementacji.
Certyfikat mógłby stanowić dowód spełniania tych warunków, znacząco ograniczając biurokrację i przyspieszając ocenę ofert. (Mówca wskazuje na kluczowe korzyści proponowanego rozwiązania)
W związku z powyższym pytamy pana ministra (Dzwonek): Czy, jak i kiedy zostanie wdrożony system certyfikacji wykonawców zamówień publicznych? (Mówca kieruje bezpośrednie pytanie do ministra)
W jakich postępowaniach o udzielanie zamówień publicznych wykonawca będzie uprawniony do posługiwania się certyfikacją, certyfikatem? (Mówca zadaje szczegółowe pytanie dotyczące zakresu stosowania certyfikacji)
Poseł wyraził uznanie dla ważnej inicjatywy i zadał ministrowi szczegółowe pytania dotyczące jej wdrożenia, w tym opłat dla MŚP, czasu ważności certyfikatów i charakteru procedury.
Wielu wykonawców i zamawiających interesuje się tym, jak będzie wyglądał system opłat, także dla MŚP, związanych z certyfikacją, na jaki czas będą wydawane certyfikaty, czy procedura certyfikacji będzie miała charakter bardziej administracyjny czy cywilnoprawny i czy certyfikację też przewidziano w polityce zakupowej państwa.