
Sejm uchwalił nowelizację ustawy o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych, dodając słonecznik, wspierając biopaliwa i pszczelarstwo.
Poseł z KO skrytykował istnienie Funduszu Promocji Mięsa Końskiego w Polsce, kraju z bogatą tradycją kawaleryjską. Zapytał ministra o szczegóły dotyczące finansowania i wydatkowania środków z funduszy promocji żywności.
Posłanka pyta ministra o plan promocji polskiej żywności i wyraża obawy związane z umową Mercosur, która może zaszkodzić polskim rolnikom.
Za mało danych o stanowiskach klubów
Poseł z KO skrytykował istnienie Funduszu Promocji Mięsa Końskiego w Polsce, kraju z bogatą tradycją kawaleryjską. Zapytał ministra o szczegóły dotyczące finansowania i wydatkowania środków z funduszy promocji żywności.
“My, potomkowie huzarów, dragonów i kawalerii konnej, mamy Fundusz Promocji Mięsa Końskiego. (Poseł wyraża zdziwienie i krytykę faktu istnienia takiego funduszu w Polsce)”
“Najpierw na koniu jeździmy, razem z nim walczymy, później strzelamy mu w łeb i na końcu go zżeramy, jeszcze za państwowe pieniądze. (Poseł używa ostrej metafory, aby podkreślić absurdalność sytuacji)”
“Panie ministrze, ile pieniędzy jest w tych funduszach w sumie? Ile pieniędzy jest w poszczególnych funduszach? Jak te pieniądze są dzielone? (Poseł zadaje konkretne pytania dotyczące finansowania funduszy)”
Posłanka z KO poparła zmiany w ustawie o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych, argumentując, że przyniosą one korzyści rolnikom i przedsiębiorcom, zwiększą skuteczność funduszy oraz uproszczą procedury administracyjne.
“Zmiany w ustawie to świetna wiadomość nie tylko dla rolników, pszczelarzy, ale także dla przedsiębiorców przetwarzających zboża i rośliny oleiste. (Otwierająca zdanie, podkreślające szeroki zakres korzyści z ustawy)”
“Mniej biurokracji, więcej konkretnego wsparcia - właśnie tego oczekiwali rolnicy i producenci biopaliw. (Podsumowanie oczekiwań rolników i producentów biopaliw w kontekście zmian w ustawie)”